About: Visual Detection Reliability of Fatigue Cracks in Aircraft Tests     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek popisuje analýzu experimentálních dat z vizuálních prohlídek čtyř hlavních nosníků křídla letounu L-39 v průběhu jejich únavových zkoušek. Zkoušené konstrukční díly sestávaly z hlavního nosníku křídla s krátkými úseky žeber a potahů přinýtovaných k pásnici. K odhadu velikosti trhlin nezjištěných při předchozích prohlídkách byly užity růstové křivky únavových trhlin stanovené FE analýzou. Detekovatelná velikost trhliny je vyjádřena v termínech pravděpodobnosti detekce (POD). Výsledky získané statistickou analýzou ukazují relativně krátkou dobu růstu trhliny z její detekovatelné velikosti do velikosti kritické. Z toho vyplývá, že vizuální metoda není z ekonomického pohledu příliš vhodná pro stanovení intervalů prohlídek zkoušených konstrukčních dílů. Pro včasnou detekci bude třeba zajistit sofistikovanější metodu. (cs)
  • The paper describes the analysis of the experimental data obtained from visual inspections during fatigue test of four wing main spars of the L-39 jet trainer. The test articles consisted of a wing main spar with small sections of the ribs and skins riveted to the booms. The crack growth curves used to estimate the previously missed crack sizes for cracks detected during inspection were evaluated by an FE analysis. Crack size detection capabilities are expressed in terms of the probability of detection (POD). The results obtained by statistical analysis show a relatively short time needed for the crack to growth from its initial detectable length to the critical size. Hence, visual detection does not appear to be a suitable method from the economical point of view, to determine the inspection interval for the structural part tested. A specific inspection technique should be provided to detect a crack in time.
  • The paper describes the analysis of the experimental data obtained from visual inspections during fatigue test of four wing main spars of the L-39 jet trainer. The test articles consisted of a wing main spar with small sections of the ribs and skins riveted to the booms. The crack growth curves used to estimate the previously missed crack sizes for cracks detected during inspection were evaluated by an FE analysis. Crack size detection capabilities are expressed in terms of the probability of detection (POD). The results obtained by statistical analysis show a relatively short time needed for the crack to growth from its initial detectable length to the critical size. Hence, visual detection does not appear to be a suitable method from the economical point of view, to determine the inspection interval for the structural part tested. A specific inspection technique should be provided to detect a crack in time. (en)
Title
  • Visual Detection Reliability of Fatigue Cracks in Aircraft Tests
  • Visual Detection Reliability of Fatigue Cracks in Aircraft Tests (en)
  • Spolehlivost vizuální detekce únavových trhlin při zkouškách letadel (cs)
skos:prefLabel
  • Visual Detection Reliability of Fatigue Cracks in Aircraft Tests
  • Visual Detection Reliability of Fatigue Cracks in Aircraft Tests (en)
  • Spolehlivost vizuální detekce únavových trhlin při zkouškách letadel (cs)
skos:notation
  • RIV/00010669:_____/99:00011740!RIV/2005/MPO/106695/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 37;41
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(FB-CV/20)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 757585
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00010669:_____/99:00011740
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • fatigue crack;probability of detecton;visual inspection (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [944CB6509C95]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Atheny
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Rotterdam
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Emerging Technologies in NDT
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Běhal, Jiří
  • Vrhel, Jiří
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • A. A. Balkema
https://schema.org/isbn
  • 90-5809-127-9
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software