About: USING FINITE ELEMENT METHOD TO DETERMINE THE EFFECT OF FASTENERS ON FATIGUE BEHAVIOUR     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Fatigue is one of the most common failure modes of structures and components. This problem is a most significant in transport and especially in aircraft industry. The behaviour of fatigue crack may be affected by mechanical factors such as stress state, load, frequency as well as environmental effects like corrosion and temperature. The prediction and assessment of fatigue cracks propagation in real engineering structures and components have to take into accounts realistic boundary conditions. The purpose of this paper is to describe the technique of modelling fasteners using FEA and to demonstrate its accuracy and capability by examining some examples of practical significance, such as crack propagation in the main fuselage stringer. This technique was developed by the Strength Reliability Department of the Aeronautical Research and Test Institute (ARTI) in Prague.
  • Fatigue is one of the most common failure modes of structures and components. This problem is a most significant in transport and especially in aircraft industry. The behaviour of fatigue crack may be affected by mechanical factors such as stress state, load, frequency as well as environmental effects like corrosion and temperature. The prediction and assessment of fatigue cracks propagation in real engineering structures and components have to take into accounts realistic boundary conditions. The purpose of this paper is to describe the technique of modelling fasteners using FEA and to demonstrate its accuracy and capability by examining some examples of practical significance, such as crack propagation in the main fuselage stringer. This technique was developed by the Strength Reliability Department of the Aeronautical Research and Test Institute (ARTI) in Prague. (en)
  • Únava je jedním z nejdůležitějších stavů porušování konstrukcí a jednotlivých dílů. Tento problém je zejména důležitý v dopravě a speciálně v leteckém průmyslu. Chování únavové trhliny je ovlivňováno mechanickými faktory jako jsou napěťové stavy, zatížení, frekvence stejně jako vliv prostředí např. koroze a teplota. Predikce a odhad šíření únavové trhliny v reálné konstrukci a jejích částech závisí na dodržení reálných okrajových podmínek. Cílem tohoto příspěvku je popis metodiky modelování spojů pomocí MKP a ukázka její přesnosti a způsobilosti na řešení praktického příkladu, kterým je šíření únavové trhliny v trupovém podélníku letounu. Tato metodika byla vyvinuta na oddělení Výzkum pevnosti, který je součástí VZLÚ a.s. (cs)
Title
  • USING FINITE ELEMENT METHOD TO DETERMINE THE EFFECT OF FASTENERS ON FATIGUE BEHAVIOUR
  • USING FINITE ELEMENT METHOD TO DETERMINE THE EFFECT OF FASTENERS ON FATIGUE BEHAVIOUR (en)
  • Využití MEtody konečných prvků pro stanovení vlivu spojů Z hlediska únavového chování (cs)
skos:prefLabel
  • USING FINITE ELEMENT METHOD TO DETERMINE THE EFFECT OF FASTENERS ON FATIGUE BEHAVIOUR
  • USING FINITE ELEMENT METHOD TO DETERMINE THE EFFECT OF FASTENERS ON FATIGUE BEHAVIOUR (en)
  • Využití MEtody konečných prvků pro stanovení vlivu spojů Z hlediska únavového chování (cs)
skos:notation
  • RIV/00010669:_____/02:00011808!RIV/2005/MPO/106695/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 13;14
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(FB-C2/85)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 668130
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00010669:_____/02:00011808
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • FEA, fastener, crack, PREDIKCE (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3E94B22D7832]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Bertinoro (Forli), Italy
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bologna
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • TC15-YOUTH IMEKO SYMPOSIUM On Experimental Solid Mechanics
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Doubrava, Radek
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • University of Bologna, DIEM ? Department of Mechanical Engineering
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software