About: Modelling of material properties by means of FEA for fracture characteristic calculation     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Moderní výpočtové metody se stávají neoddělitelnou součástí pro návrh leteckých konstrukcí na celém světě. Předložená metodika zahrnuje velmi důležitou oblast únavového poškozování leteckých konstrukcí navržených a provozovaných podle filozofie damane tolerance. Pozornost je soustředěna zejména na změnu stavu napjatosti na čele trhliny s vlivem tloušťky a geometrie tělesa. Vliv stavu napjatosti byl vyšetřován na základě výsledků měření provedených na oddělení Výzkum pevnosti VZLÚ. Dále byl pozornost zaměřena na geometrii lomové plochy a výskyt tzv. smykových okrajů. Stav napjatosti byl počítán pomocí MKP programem MSC/NASTRAN. Předložená metodika je založena na korekci tvaru čela trhliny zjištěného z elastického řešení pomocí hodnoty J-integrálu a porovnání s rozsahem plastické zóny zjištěné z elastoplastického řešení. Důvodem pro aplikaci výše uvedené metodiky na součástech z Al-slitin vyplývá z požadavků leteckého průmyslu.
  • Moderní výpočtové metody se stávají neoddělitelnou součástí pro návrh leteckých konstrukcí na celém světě. Předložená metodika zahrnuje velmi důležitou oblast únavového poškozování leteckých konstrukcí navržených a provozovaných podle filozofie damane tolerance. Pozornost je soustředěna zejména na změnu stavu napjatosti na čele trhliny s vlivem tloušťky a geometrie tělesa. Vliv stavu napjatosti byl vyšetřován na základě výsledků měření provedených na oddělení Výzkum pevnosti VZLÚ. Dále byl pozornost zaměřena na geometrii lomové plochy a výskyt tzv. smykových okrajů. Stav napjatosti byl počítán pomocí MKP programem MSC/NASTRAN. Předložená metodika je založena na korekci tvaru čela trhliny zjištěného z elastického řešení pomocí hodnoty J-integrálu a porovnání s rozsahem plastické zóny zjištěné z elastoplastického řešení. Důvodem pro aplikaci výše uvedené metodiky na součástech z Al-slitin vyplývá z požadavků leteckého průmyslu. (cs)
  • The modern computational technology has been occurred inseparable part of design of an aircraft structures in world-wide development. The submitted technique is concerned on a most important area of fatigue failure of an aircraft structures designed under damage tolerance philosophy. Attention has been focused to change of stress state in front of the crack tip and the influence of thickness and geometry of body. The influence of stress state on fatigue crack growth propagation has been evaluated from experimental measurement performed on the Strength Reliability Department of the VZLU. Furthermore attention has been focused on geometry of fracture surfaces and arises of shear lips. Stress state in front of the crack tip has been computed by finite element analyses (FEA) code MSC/NASTRAN. The submitted technique is based on correction shape of crack tip from elastic solution by means of J-integral value and comparison with range of plastic zone from elastoplastic solution. (en)
Title
  • Modelling of material properties by means of FEA for fracture characteristic calculation (en)
  • Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky
  • Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky (cs)
skos:prefLabel
  • Modelling of material properties by means of FEA for fracture characteristic calculation (en)
  • Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky
  • Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky (cs)
skos:notation
  • RIV/00010669:_____/01:00011815!RIV/2005/MPO/106695/N
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(FB-C2/85)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • Bezpečné prodloužení provozu konstrukce
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 687323
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00010669:_____/01:00011815
http://linked.open...terniIdentifikace
  • Metodika-vlastnosti materiálu
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • FEA, PREDIKCE, crack, fatigue (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B8382C808B59]
http://linked.open...okalizaceVysledku
  • Výzkumný a zkušební letecký ústav a.s., Praha-Letňany
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Velikost únavové poruchy pro odhad únavového života konstrukcí
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Doubrava, Radek
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software