About: Úskalí měření účinnosti reklamy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Is my advertising effective?%22 is the key question that poses a dilemma to all producers and their advertising agencies. After an advertising campaign it is necessary to find out to Chat extent has the ad campaign reached its goals, how has the campaign affected the brand name image or company image etc. Whether an ad campaign has succeeded or not can be determined from sales, market share and relationship alterations towards the brand. Many marketers tell you that you can´t measure advertising effectiveness. It?s not easy, but that does not mean we should not try. Nobody has ever invented a 100 % secure advertising test, as usually the following problems occur: abstract character of the results, long term effects of campaigns, combined influence of more effects at once, costs of measuring, lack of information and realization problems. (en)
  • Je má reklama efektivní?? to je klíčová otázka a zároveň dilema všech zadavatelů reklamy i reklamních agentur. Po skončení reklamní kampaně je nutné zjistit, do jaké míry splnila reklamní kampaň své cíle, jak ovlivnila image značky nebo firmy. Zda byla reklamní kampaň úspěšná či ne, to je možno zjistit zejména z výsledků analýzy prodeje, podílů na trhu či změn názorů zákazníků na značku. Mnoho marketingových odborníků tvrdí, že účinnost reklamy změřit nelze. Není to snadné, ale to neznamená, že bychom to neměli zkusit. Nikdo nezaručí, že měření reklamy bude stoprocentní, obvykle se vyskytnou problémy: abstraktní výsledky, dlouhodobé účinky reklamní kampaně, působení více vlivů najednou, náklady na měření účinnosti, nedostatek informací či problémy s realizací.
  • Je má reklama efektivní?? to je klíčová otázka a zároveň dilema všech zadavatelů reklamy i reklamních agentur. Po skončení reklamní kampaně je nutné zjistit, do jaké míry splnila reklamní kampaň své cíle, jak ovlivnila image značky nebo firmy. Zda byla reklamní kampaň úspěšná či ne, to je možno zjistit zejména z výsledků analýzy prodeje, podílů na trhu či změn názorů zákazníků na značku. Mnoho marketingových odborníků tvrdí, že účinnost reklamy změřit nelze. Není to snadné, ale to neznamená, že bychom to neměli zkusit. Nikdo nezaručí, že měření reklamy bude stoprocentní, obvykle se vyskytnou problémy: abstraktní výsledky, dlouhodobé účinky reklamní kampaně, působení více vlivů najednou, náklady na měření účinnosti, nedostatek informací či problémy s realizací. (cs)
Title
  • Úskalí měření účinnosti reklamy
  • Problems of measuring the advertising efficiency (en)
  • Úskalí měření účinnosti reklamy (cs)
skos:prefLabel
  • Úskalí měření účinnosti reklamy
  • Problems of measuring the advertising efficiency (en)
  • Úskalí měření účinnosti reklamy (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28120/09:63508321!RIV10-MSM-28120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 348039
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28120/09:63508321
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Advertising; efficiency; measuring efficiency; economic and non-economics efficiency (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2BE0D0EF676C]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Zlín
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín, Česká republika
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Staňková, Pavla
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7318-798-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 107 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software