Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Ethics as the system of moral values is conditioned to many aspects. The main aspects are especially: the percept of law each other country, attitude of the public, customers and organizations and conduct of individuals. The basic ethical aspect of advertising is presenting the true and complete information about the product that is being introduced. The contribution is oriented on the determination of the position of ethics in the marketing, presents the ethics aspects of the marketing research and advertising and introduces tools and possibilities of solution to ethical problems in advertising. (en)
- Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem marketingu je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v marketingu, prezentuje etické aspekty marketingového výzkumu a reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě.
- Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem marketingu je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v marketingu, prezentuje etické aspekty marketingového výzkumu a reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě. (cs)
|
Title
| - Etika a marketingový management
- Ethics and Marketing Management (en)
- Etika a marketingový management (cs)
|
skos:prefLabel
| - Etika a marketingový management
- Ethics and Marketing Management (en)
- Etika a marketingový management (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/08:63507701!RIV09-MSM-28120___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/08:63507701
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Marketing; Ethics; Marketing Research; Advertising (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Filozofická fakulta Prešovskej univerzity
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |