About: Metodika měření účinnosti reklamy jako nástroj konkurenční schopnosti podniku     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In contemporary epoch high competition, when products, their quality and parameter are as good as identical, is a broad, that basic competitive advantage it'd be consist especially in level of the attendant service trades and communication between company potential customer. Intra marketing communication often company obtain competitive advantage by means of the advertising. Is however consequential awake, that bar design, preparing and realization advertising is a necessary part of advertising process correctly measure results, evaluation and deduce such as to was application into another effectual activities. the main aim of this article is it bring up such methodology measurement effectiveness advertising in the company, that it'd be comprehensible, homely, financial and up to date unpretending and compliance extent certain predicate ability. Successfull measurement effectiveness advertising depend especially in a correct access methodology, in a correct options method, in a correct appl (en)
  • V současném období silné konkurence, kdy výrobky, jejich kvalita a parametry jsou téměř totožné, je zřejmé, že hlavní konkurenční výhoda bude spočívat zejména na úrovni doprovodných služeb a komunikaci podniku s potenciálními zákazníky. V rámci marketingové komunikace získávají často podniky konkurenční výhodu pomocí reklamy. Je však důležité si uvědomit, že kromě návrhu, přípravy a realizace reklamy je nezbytnou součástí reklamního procesu správně změřit výsledky, vyhodnotit je a vyvodit závěry tak, aby byly aplikovány do další praktické činnosti. Cílem příspěvku je předložit takovou metodiku měření účinnosti reklamy v podniku, která bude srozumitelná, jednoduchá, finančně i časově nenáročná a bude dodržena míra určité vypovídací schopnosti. Úspěšnost měření účinnosti reklamy závisí zejména na správném výběru metodiky, na správné volbě metody, na správném použití této metody v praxi, na správném vyhodnocení výsledků a jejich prezentaci.
  • V současném období silné konkurence, kdy výrobky, jejich kvalita a parametry jsou téměř totožné, je zřejmé, že hlavní konkurenční výhoda bude spočívat zejména na úrovni doprovodných služeb a komunikaci podniku s potenciálními zákazníky. V rámci marketingové komunikace získávají často podniky konkurenční výhodu pomocí reklamy. Je však důležité si uvědomit, že kromě návrhu, přípravy a realizace reklamy je nezbytnou součástí reklamního procesu správně změřit výsledky, vyhodnotit je a vyvodit závěry tak, aby byly aplikovány do další praktické činnosti. Cílem příspěvku je předložit takovou metodiku měření účinnosti reklamy v podniku, která bude srozumitelná, jednoduchá, finančně i časově nenáročná a bude dodržena míra určité vypovídací schopnosti. Úspěšnost měření účinnosti reklamy závisí zejména na správném výběru metodiky, na správné volbě metody, na správném použití této metody v praxi, na správném vyhodnocení výsledků a jejich prezentaci. (cs)
Title
  • Metodika měření účinnosti reklamy jako nástroj konkurenční schopnosti podniku
  • Metodika měření účinnosti reklamy jako nástroj konkurenční schopnosti podniku (cs)
  • Methodology for Measurement Efficiency of Advertising as a Tool of the Enterprise Competitive Ability (en)
skos:prefLabel
  • Metodika měření účinnosti reklamy jako nástroj konkurenční schopnosti podniku
  • Metodika měření účinnosti reklamy jako nástroj konkurenční schopnosti podniku (cs)
  • Methodology for Measurement Efficiency of Advertising as a Tool of the Enterprise Competitive Ability (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28120/04:63502233!RIV/2005/MSM/281205/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 165-169
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 265300021)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 573223
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28120/04:63502233
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • In contemporary epoch high competition; when products; their quality and parameter are as good as identical; is a broad; that basic competitive advantage it'd be consist especially in level of the attendant service trades and communication between company potential customer. Intra marketing communication often company obtain competitive advantage by means of the advertising. Is however consequential awake; that bar design; preparing and realization advertising is a necessary part of advertising process correctly measure results; evaluation and deduce such as to was application into another effectual activities. the main aim of this article is it bring up such methodology measurement effectiveness advertising in the company; that it'd be comprehensible; homely; financial and up to date unpretending and compliance extent certain predicate ability. Successfull measurement effectiveness advertising depend especially in a correct access methodology; in a correct options method; in a correct application th… (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [0898488F2EFF]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Zlín
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Výsledky výzkumu stavu a rozvoje konkurenční schopnosti podniků zlínského regionu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Staňková, Pavla
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
https://schema.org/isbn
  • 80-7318-179-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 107 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software