Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek se věnuje problematice propagace MHD, která má klíčový význam pro dopravní obsluhu městského území. MHD je velmi šetrná k životnímu prostředí a proto se jedná o trvale udržitelný druh dopravy ve městě. Všechna města na celém světě se potýkají s rostoucím stupněm automobilizace, jehož důsledkem jsou kongesce, hluk a exhalace. Tento nepříznivý trend může zvrátit pouze funkční a konkurenceschopná MHD. Systém MHD tvoří mnoho jednotlivých komponent (linkové vedení, tarif, vozidla, infrastruktura,...), které zajišťují jeho funkčnost. Je nezbytné tyto jednotlivé subsystémy MHD rozvíjet a inovovat. To ovšem samo o sobě nárůst počtu cestujících a s tím související úbytek počtu automobilů v ulicích nepřinese. K přilákání nových cestujících, kteří v současné době služeb MHD nevyužívají, je třeba využít stejných marketingových nástrojů, které se používají k propagaci komerčních služeb a výrobků. V úvodu článku jsou vymezeny jednotlivé marketingové nástroje, které se používají k propagaci služeb. Následuje popis hlavních specifických vlastností dopravního trhu ve městě, jsou popsáni hlavní konkurenti MHD a klíčové faktory motivující cestující k využívání (nevyužívání) služeb MHD. Dále jsou popsány praktické aplikace jednotlivých marketingových nástrojů používaných k propagaci služeb MHD. Závěr textu přináší návrh marketingových opatření, která mohou pomoci zvýšit zájem o cestování MHD a zvrátit nepříznivý trend spočívající v růstu intenzity individuální automobilové dopravy ve městech.
- Příspěvek se věnuje problematice propagace MHD, která má klíčový význam pro dopravní obsluhu městského území. MHD je velmi šetrná k životnímu prostředí a proto se jedná o trvale udržitelný druh dopravy ve městě. Všechna města na celém světě se potýkají s rostoucím stupněm automobilizace, jehož důsledkem jsou kongesce, hluk a exhalace. Tento nepříznivý trend může zvrátit pouze funkční a konkurenceschopná MHD. Systém MHD tvoří mnoho jednotlivých komponent (linkové vedení, tarif, vozidla, infrastruktura,...), které zajišťují jeho funkčnost. Je nezbytné tyto jednotlivé subsystémy MHD rozvíjet a inovovat. To ovšem samo o sobě nárůst počtu cestujících a s tím související úbytek počtu automobilů v ulicích nepřinese. K přilákání nových cestujících, kteří v současné době služeb MHD nevyužívají, je třeba využít stejných marketingových nástrojů, které se používají k propagaci komerčních služeb a výrobků. V úvodu článku jsou vymezeny jednotlivé marketingové nástroje, které se používají k propagaci služeb. Následuje popis hlavních specifických vlastností dopravního trhu ve městě, jsou popsáni hlavní konkurenti MHD a klíčové faktory motivující cestující k využívání (nevyužívání) služeb MHD. Dále jsou popsány praktické aplikace jednotlivých marketingových nástrojů používaných k propagaci služeb MHD. Závěr textu přináší návrh marketingových opatření, která mohou pomoci zvýšit zájem o cestování MHD a zvrátit nepříznivý trend spočívající v růstu intenzity individuální automobilové dopravy ve městech. (cs)
- This chapter addresses with the issue of promotion of public city transport, which is a key element of the transport services in the city. Public city transport is very environmentally friendly and a sustainable mode of transport in the city. All cities around the world are fighting with growing degree of motorization, which causing congestion, noise and emissions. This negative trend can be reversed only with functional and competitive public city transport. System of public city transport consists of many individual components (lines, tariff, vehicles, infrastructure,...), that provide its functionality. It is necessary these subsystems develop and innovate. Only these measures won't improve the number of passengers and reduce the number of cars on the streets. Passengers, who currently do not use services of public city transport, attract the same marketing tools, which it used to promote commercial services and products. In the introduction of this chapter are defined marketing tools that are used to promote of services. In the following part is a description of the main specific characteristics of the transport market in the city, description the main competitors of public city transport and key factors motivating passengers to use (non-use) of public city transport services. The following text describes the practical application of various marketing tools used to promote public city transport services. The end of text contains set marketing measures that can improved interest of travelling by public city transport and reverse the negative trend growing intensity of individual car traffic in cities. (en)
|
Title
| - Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD
- Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD (cs)
- The use of marketing tools to promote public city transport (en)
|
skos:prefLabel
| - Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD
- Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD (cs)
- The use of marketing tools to promote public city transport (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21260/14:00225277!RIV15-MSM-21260___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21260/14:00225277
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - promotion of public city transport; sustainable mode of transport in the city; marketing tools; transport market in the city; motivating passengers (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Doprava, zdraví a životní prostředí
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - CDV - Centrum dopravního výzkumu
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |