Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - London Heathrow Airport is the busiest international airport in the world. New Terminal 5 was opened for public in 2008, construction of the new terminal included construction of several tunnels: Storm Water Outfall Tunnel (SWOT), Piccadilly Line Extension (PiccEx), Heathrow Express Extension (HExEx), and Airside Road Tunnel (ART). Tunnels SWOT, HExEx, and PiccEx were excavated using tunnel boring machines (shields), precast segmental lining generated from steel fibre reinforced concrete (SFRC) without traditional steel cages was used on all three projects. Segments were generated from fibre reinforced concrete with 30 kg/m3 of steel fibres, moreover polyprophylene fibres were added to concrete to increase fire resistance of the lining. Shafts, cross passages and access tunnels of tunnels for Terminal 5 were constructed concentionally using sprayed concrete lining (SCL) method LaserShellTM. The method has a single-shell lining, all sprayed concrete is a part of the impermeable final lining. The lining was generated from sprayed concrete reinforced with steel fibres without steel meshes and without steel ribs. (en)
- Londýnské letitě Heathrow je nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. V roce 2008 byl pro cestující veřejnost otevřen nový terminál 5, v rámci jeho výstavby bylo vyraženo i několik tunelů. Jednalo se o tunel pro odvedení dešťové vody (SWOT), prodloužení trasy metra Piccadilly (PiccEx), prodloužení železničního tunelu Heathrow Express (HExEx), o silniční tunel Airside Road Tunnel (ART). Tunely SWOT, HExEx, PiccEx byly raženy pomocí plnoprofilových štítů, ve všech případech bylo použito prefabrikované segmentové ostění z vláknobetonu zcela bez běžné prutové výztuže. Na uvedených tunelech byl použit pro výrobu segmentů vláknobeton, množství oceli (drátků) bylo 30 kg/m3, do betonu segmentů byla přidána polypropylenová vlákna pro zvýšení požární odolnosti. Šachty, propojky, únikové štoly a přístupové tunely byly na tunelech pro terminál 5 raženy konvenčně pomocí metody LasershellTM. Jednalo se o jednoplášťové ostění ze stříkaného betonu, kde veškerý nastříkaný beton tvoří součást trvalého vodotěsného ostění. Tunelové ostění bylo realizováno pomocí stříkaného vláknobetonu bez ocelových sítí a bez příhradových rámů.
- Londýnské letitě Heathrow je nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. V roce 2008 byl pro cestující veřejnost otevřen nový terminál 5, v rámci jeho výstavby bylo vyraženo i několik tunelů. Jednalo se o tunel pro odvedení dešťové vody (SWOT), prodloužení trasy metra Piccadilly (PiccEx), prodloužení železničního tunelu Heathrow Express (HExEx), o silniční tunel Airside Road Tunnel (ART). Tunely SWOT, HExEx, PiccEx byly raženy pomocí plnoprofilových štítů, ve všech případech bylo použito prefabrikované segmentové ostění z vláknobetonu zcela bez běžné prutové výztuže. Na uvedených tunelech byl použit pro výrobu segmentů vláknobeton, množství oceli (drátků) bylo 30 kg/m3, do betonu segmentů byla přidána polypropylenová vlákna pro zvýšení požární odolnosti. Šachty, propojky, únikové štoly a přístupové tunely byly na tunelech pro terminál 5 raženy konvenčně pomocí metody LasershellTM. Jednalo se o jednoplášťové ostění ze stříkaného betonu, kde veškerý nastříkaný beton tvoří součást trvalého vodotěsného ostění. Tunelové ostění bylo realizováno pomocí stříkaného vláknobetonu bez ocelových sítí a bez příhradových rámů. (cs)
|
Title
| - Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow
- Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow (cs)
- Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for Construction of Tunnels under the Heathrow Airport (en)
|
skos:prefLabel
| - Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow
- Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow (cs)
- Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for Construction of Tunnels under the Heathrow Airport (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21110/11:00188611!RIV12-GA0-21110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21110/11:00188611
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - tunnel; SFRC; fibre reinforced concrete; segmental lining; sprayed concrete; SCL (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Geotechnické problémy líniových stavieb
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Slovenská technická univerzita v Bratislave
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |