Description
| - The exhibition was organized within the Rescuing Memory: the Restoration of Buquoy Property and its Place in Czech Cultural Identity project which aims to commemorate the remarkable, and now unfortunately almost forgotten, history of the building and artistic activities of the estate owners, among whom Georg Johann Heinrich Buquoy was the most prominent. The exhibition presents, in the form of replicas, over seventy photographs and plans associated with the history of the Nové Hrady region, and held in the collections of the Institute of Art History AS CR. Most of the original pieces date to the 1840s-1860s, a period in which both Nové Hrady town and the face of the surrounding landscape were undergoing some radical changes. The prime mover behind these urbanist, architectural and landscape modifications was the owner of the estate, Georg Johann Heinrich Buquoy, who also had the architectural and landscape changes in Nové Hrady and Rožmberk systematically recorded. Apart from plans and sketches there were prints, watercolours and gouaches, now part of an exhibition in the Nové Hrady castle, and a recently discovered large series of period photographs, much of which is now held by the Institute of Art History, ASCR. The exhibition presents for example photographs of several smaller, now lost or altered, constructions refurbished in the style of what were perceived as %22English country cottages%22, eg. chateau hamlet, the Hammermill building in the Theresia Valley, the Pheasantry, the house of court wheelwright Nossberger and the house of guard Paul Kreicha, known as the Křenov Meadow House or Paul´s dwelling. (The exhibition acompanies the publication Martin Krummholz, Buquoyské Nové Hrady. Počátky krajinných parků v Čechách. Artefactum, Praha 2012, ISBN 978-80-86890-44.) (en)
- Výstava byla připravena v rámci výzkumného projektu Obnova buquoyské kulturní krajiny, jehož cílem je připomenout stavební a umělecké aktivity majitelů novohradského a rožmberského panství – rodu Buquoyů – v 19. století. Na výstavě je formou faksimilí představen výběr osmdesáti historických fotografií a architektonických plánů, z nichž mnohé dosud nebyly nikde publikovány. Jedná se o vůbec první výstavu, která je věnována romantickému utváření krajiny na Novohradsku v polovině 19. století a uměleckým zájmům tehdejších majitelů panství v čele s Jiřím Janem Jindřichem Buquoyem. Většina obrazových předloh pochází z období 40.–60. let 19. století, tedy z doby, kdy se velmi výrazně proměnil vzhled města Nové Hrady i celkový obraz okolní krajiny. Tyto proměny architektury i okolní krajiny nechal tehdejší majitel Jiří Jan Jindřich Buquoy po celou dobu systematicky obrazově zaznamenávat. Vedle plánových kreseb a náčrtů tak vznikly grafické listy, dále známé akvarely a kvaše, a konečně i rozsáhlý soubor dobových fotografií a plánů, jehož podstatná část se dnes nachází ve sbírce Ústavu dějin umění AV ČR. Na výstavě byly představeny například fotografie novohradského zámku, lázní, jízdárny, ale i mnoha menších, dnes již neexistujících či později upravených staveb, původně koncipovaných po vzoru anglických venkovských stavení – tzv. cottage, např. domy v zámecké vesničce, Hamr v Tereziině údolí, Bažantnice, údolský dům koláře Nossbergera či dům panského hlídače Paula Kreichy – tzv. dům na Křenovské louce, příp. Paulův statek. K výstavě byl vydán katalog (Martin Krummholz, Buquoyské Nové Hrady. Počátky krajinných parků v Čechách. Artefactum, Praha 2012, ISBN 978-80-86890-44).
- Výstava byla připravena v rámci výzkumného projektu Obnova buquoyské kulturní krajiny, jehož cílem je připomenout stavební a umělecké aktivity majitelů novohradského a rožmberského panství – rodu Buquoyů – v 19. století. Na výstavě je formou faksimilí představen výběr osmdesáti historických fotografií a architektonických plánů, z nichž mnohé dosud nebyly nikde publikovány. Jedná se o vůbec první výstavu, která je věnována romantickému utváření krajiny na Novohradsku v polovině 19. století a uměleckým zájmům tehdejších majitelů panství v čele s Jiřím Janem Jindřichem Buquoyem. Většina obrazových předloh pochází z období 40.–60. let 19. století, tedy z doby, kdy se velmi výrazně proměnil vzhled města Nové Hrady i celkový obraz okolní krajiny. Tyto proměny architektury i okolní krajiny nechal tehdejší majitel Jiří Jan Jindřich Buquoy po celou dobu systematicky obrazově zaznamenávat. Vedle plánových kreseb a náčrtů tak vznikly grafické listy, dále známé akvarely a kvaše, a konečně i rozsáhlý soubor dobových fotografií a plánů, jehož podstatná část se dnes nachází ve sbírce Ústavu dějin umění AV ČR. Na výstavě byly představeny například fotografie novohradského zámku, lázní, jízdárny, ale i mnoha menších, dnes již neexistujících či později upravených staveb, původně koncipovaných po vzoru anglických venkovských stavení – tzv. cottage, např. domy v zámecké vesničce, Hamr v Tereziině údolí, Bažantnice, údolský dům koláře Nossbergera či dům panského hlídače Paula Kreichy – tzv. dům na Křenovské louce, příp. Paulův statek. K výstavě byl vydán katalog (Martin Krummholz, Buquoyské Nové Hrady. Počátky krajinných parků v Čechách. Artefactum, Praha 2012, ISBN 978-80-86890-44). (cs)
|