Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - National culture is one of the frequent topics of advertising professionals discussions in the sphere of international advertising. Most of all in terms of standardization, adaptation and localization of advertising. Most probably best known model which describes divergences of national cultures is model of cultural dimensions of Dutch academic Geert Hofstede. In the first part of this paper author describes four of total number of five cultural dimensions including their application in the field of marketing communication. Subsequently results of large surveys through VSM 94 questionnaire in the Czech (Světlík) and Slovak republic (Gecíková) are presented and resulted values are compared with selected EU countries and USA. On the base of Kogut's methodology and established data cultural distance of both countries were calculated and compared with other countries of EU. On the base of this computation was found out that people from ČR and SR are in comparison with other EU countries very closed from the point of cultural distance. In the third part of the paper are possible recommendation for the cluster of these two countries presented particularly in advertising appeals, forms and execution of advertising. Author pointed out the fact, that very strong influence on selection of components of advertising strategy have product category and features of the target group. (en)
- Národní kultura je jedním z častých témat diskuze odborníků z oblasti mezinárodní reklamy. Zejména v souvislosti s diskuzí o standardizaci, adaptaci či lokalizaci reklamy. Pravděpodobně nejznámějším modelem pro vyjádření rozdílů národních kultur je Hofstedeho model kulturních dimenzí. V úvodu tohoto příspěvku autor popisuje čtyři z celkového počtu pěti kulturních dimenzí a to včetně jejich stručné aplikace do oblasti marketingové komunikace. Následně prezentuje výsledky rozsáhlých výzkumů prostřednictvím dotazníku VSM 94, který se uskutečnil jak v České republice (Světlík), tak i na Slovensku (Gecíková) a srovnává zjištěné hodnoty kulturních dimenzí v rámci vybraných zemí EU a s USA. Na základě metody Koguta a zjištěných kulturních dimenzí byla vypočítána i kulturní distance ČR a SR a porovnána s hodnotami jiných zemí. Na základě výpočtu bylo zjištěno, že obyvatelé ČR a SR ve srovnání s jinými zeměmi EU jsou si z pohledu kulturní distance velmi blízcí. V třetí části příspěvku autor prezentuje možná doporučení pro klastr těchto dvou zemí v oblasti reklamních strategie zejména v reklamních apelech, formátech a provedení reklamy. Upozorňuje však, že velmi silný vliv na volbu těchto prvků reklamní strategie má především produktová kategorie a charakteristika cílové skupiny.
- Národní kultura je jedním z častých témat diskuze odborníků z oblasti mezinárodní reklamy. Zejména v souvislosti s diskuzí o standardizaci, adaptaci či lokalizaci reklamy. Pravděpodobně nejznámějším modelem pro vyjádření rozdílů národních kultur je Hofstedeho model kulturních dimenzí. V úvodu tohoto příspěvku autor popisuje čtyři z celkového počtu pěti kulturních dimenzí a to včetně jejich stručné aplikace do oblasti marketingové komunikace. Následně prezentuje výsledky rozsáhlých výzkumů prostřednictvím dotazníku VSM 94, který se uskutečnil jak v České republice (Světlík), tak i na Slovensku (Gecíková) a srovnává zjištěné hodnoty kulturních dimenzí v rámci vybraných zemí EU a s USA. Na základě metody Koguta a zjištěných kulturních dimenzí byla vypočítána i kulturní distance ČR a SR a porovnána s hodnotami jiných zemí. Na základě výpočtu bylo zjištěno, že obyvatelé ČR a SR ve srovnání s jinými zeměmi EU jsou si z pohledu kulturní distance velmi blízcí. V třetí části příspěvku autor prezentuje možná doporučení pro klastr těchto dvou zemí v oblasti reklamních strategie zejména v reklamních apelech, formátech a provedení reklamy. Upozorňuje však, že velmi silný vliv na volbu těchto prvků reklamní strategie má především produktová kategorie a charakteristika cílové skupiny. (cs)
|
Title
| - České a slovenské kulturní dimenze a reklama
- České a slovenské kulturní dimenze a reklama (cs)
- Czech and Slovak cultural dimensions and advertising. (en)
|
skos:prefLabel
| - České a slovenské kulturní dimenze a reklama
- České a slovenské kulturní dimenze a reklama (cs)
- Czech and Slovak cultural dimensions and advertising. (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/11:00193447!RIV13-MSM-43110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/11:00193447
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Cultural dimensions, power distance, uncertainty avoidance, masculinity, individualism; VSM 94, cultural distance, advertising strategy, appeal, form, execution of advertising (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |