Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Text v názvu naznačuje souvislost mezi posloupností zvuku a kompozičností tvaru. Kresbu představuje jako proces utváření významového výrazu a akustický prostor svazuje s gestem, které tvoří spojovací článek mezi významy kresby a zvuku tím, že gestické vyjádření zvuku je směrované, prostor tvarující a má povahu exprese. Zprostorovělý čas a časovaný prostor je to, co tvoří přestupný můstek mezi obsahem slyšeným v prostoru a zachycovaným v ploše. Zabývá se problematikou na rozhraní komunikace, tvorby a mysli toho, kdo tvoří. Přibližuje proces tvorby a její interpretaci jak z hlediska aktivního subjektu, tedy toho, kdo tvoří, tak z pohledu tvorby a úvah učitele, který uvažuje nad přípravou tvůrčích úloh. Zaměřuje se přitom na tři hlavní problémové okruhy, které jsou těmito tvůrčími úlohami navozeny. První okruh se týká izomorfismu při transformaci obsahu. Druhý se věnuje interpretačnímu rozptylu, tedy odlišnostem v hodnocení výrazu a zaměřuje se na pochopení argumentace při hodnocení. Třetí část je zaměřena na zdůvodňování funkčnosti reflexe tvůrčí činnosti, na využití sebepozorování jako možnosti zvládat prostor a vyvíjet se. Poslední části jsou ukázkou výtvarného úkolu s komentáři.
- Text v názvu naznačuje souvislost mezi posloupností zvuku a kompozičností tvaru. Kresbu představuje jako proces utváření významového výrazu a akustický prostor svazuje s gestem, které tvoří spojovací článek mezi významy kresby a zvuku tím, že gestické vyjádření zvuku je směrované, prostor tvarující a má povahu exprese. Zprostorovělý čas a časovaný prostor je to, co tvoří přestupný můstek mezi obsahem slyšeným v prostoru a zachycovaným v ploše. Zabývá se problematikou na rozhraní komunikace, tvorby a mysli toho, kdo tvoří. Přibližuje proces tvorby a její interpretaci jak z hlediska aktivního subjektu, tedy toho, kdo tvoří, tak z pohledu tvorby a úvah učitele, který uvažuje nad přípravou tvůrčích úloh. Zaměřuje se přitom na tři hlavní problémové okruhy, které jsou těmito tvůrčími úlohami navozeny. První okruh se týká izomorfismu při transformaci obsahu. Druhý se věnuje interpretačnímu rozptylu, tedy odlišnostem v hodnocení výrazu a zaměřuje se na pochopení argumentace při hodnocení. Třetí část je zaměřena na zdůvodňování funkčnosti reflexe tvůrčí činnosti, na využití sebepozorování jako možnosti zvládat prostor a vyvíjet se. Poslední části jsou ukázkou výtvarného úkolu s komentáři. (cs)
- Text the name suggests a connection between sound sequences and kompozičností shape. The drawing represents a process of forming a meaningful expression and binds acoustic space with a gesture that forms the connection between the meanings of drawings and sound by gestural expression is directed sound, space and shaping the nature of expression. Zprostorovělý time and timed space is what makes the leap bridge between what is heard by the Area and zachycovaným in the area. It deals with issues at the interface of communication, creation and mind of one form. It approaches the process of creation and its interpretation in terms of both active entity, ie the person who creates, and in terms of creation and of the teachers who contemplates the preparation of design. It focuses on three main problem areas which are induced by these creative tasks. The first concerns the circuit isomorphism when transforming content. The second deals with the interpretative variance, therefore, differences in expression evaluation, focusing on the understanding reasoning in the evaluation. The third part focuses on reasoning functionality reflection of creative activity, the use of introspection as options to manage space and develop. The last section is an example of creative task with the comment. (en)
|
Title
| - Tvar a plocha, zvuk a prostor. Jak se o známé rodí nové.
- Tvar a plocha, zvuk a prostor. Jak se o známé rodí nové. (cs)
- Shape and space, sound and space. How about the famous new born. (en)
|
skos:prefLabel
| - Tvar a plocha, zvuk a prostor. Jak se o známé rodí nové.
- Tvar a plocha, zvuk a prostor. Jak se o známé rodí nové. (cs)
- Shape and space, sound and space. How about the famous new born. (en)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13530/13:43885944!RIV15-MSM-13530___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13530/13:43885944
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - shape, sound, gesture, drawing, education, creation, reflection, intention, cognition (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Tvorba jako způsob poznávání.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |