About: Frankenstein's cocktail: unconventional teaching methods of separation     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The project-based learning built on the principles IBSE (inquiry based science education) is increasingly developing activation method in science education. Here is presented a miniproject where basic elements for active learning are applied. Ahead of the pupils was mixed a cocktail of commonly known foods (water, salt, oil and crushed coffee beans). After that pupils were discussing the phenomenon of bartending and the origin of the word cocktail, because they were motivated videos with barman show. Teacher outlined the problem to them - everyone can mix raw ingredients, but your task is to break them back to the starting materials! Pupils had a fully equipped school chemistry lab (under the supervision of a teacher) and their task was to plan, implement, document (photograph) and evaluate research activities. They worked in small groups and their result of the miniproject was the poster with the procedures described separation and photographs (en)
  • V rámci aktivizačních metod se v přírodovědném vzdělávání stále více rozvíjí projektové vyučování postavené na principech badatelsky orientované výuky (BOV), (anglicky IBSE - inquiry based science education). V představovaném miniprojektu jsou aplikovány základní prvky pro aktivní vzdělávání. Před žáky byl namíchán koktejl z běžně známých potravin (voda, sůl, olej a drcená kávová zrna). Poté žáci, motivovaní videonahrávkou s barmanskou show, diskutovali o fenoménu barmanství, o původu slova koktejl a učitel jim nastínil problém - míchat suroviny umí každý, ale vaším úkolem je rozdělit je zpět na výchozí látky! Žáci měli k dispozici školní chemickou laboratoř (pod dohledem učitele) plně vybavenou chemickým nádobím a jejich úkolem bylo naplánovat, realizovat, dokumentovat (fotografovat) a vyhodnotit badatelskou činnost. Pracovali v menších skupinkách a výsledkem miniprojektu byl plakát s popsaným postupem a fotografiemi separačních postupů
  • V rámci aktivizačních metod se v přírodovědném vzdělávání stále více rozvíjí projektové vyučování postavené na principech badatelsky orientované výuky (BOV), (anglicky IBSE - inquiry based science education). V představovaném miniprojektu jsou aplikovány základní prvky pro aktivní vzdělávání. Před žáky byl namíchán koktejl z běžně známých potravin (voda, sůl, olej a drcená kávová zrna). Poté žáci, motivovaní videonahrávkou s barmanskou show, diskutovali o fenoménu barmanství, o původu slova koktejl a učitel jim nastínil problém - míchat suroviny umí každý, ale vaším úkolem je rozdělit je zpět na výchozí látky! Žáci měli k dispozici školní chemickou laboratoř (pod dohledem učitele) plně vybavenou chemickým nádobím a jejich úkolem bylo naplánovat, realizovat, dokumentovat (fotografovat) a vyhodnotit badatelskou činnost. Pracovali v menších skupinkách a výsledkem miniprojektu byl plakát s popsaným postupem a fotografiemi separačních postupů (cs)
Title
  • Frankenstein's cocktail: unconventional teaching methods of separation (en)
  • FRANKENSTEINŮV KOKTEJL: VÝUKA SEPARAČNÍCH METOD NETRADIČNĚ
  • FRANKENSTEINŮV KOKTEJL: VÝUKA SEPARAČNÍCH METOD NETRADIČNĚ (cs)
skos:prefLabel
  • Frankenstein's cocktail: unconventional teaching methods of separation (en)
  • FRANKENSTEINŮV KOKTEJL: VÝUKA SEPARAČNÍCH METOD NETRADIČNĚ
  • FRANKENSTEINŮV KOKTEJL: VÝUKA SEPARAČNÍCH METOD NETRADIČNĚ (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11310/14:10193548!RIV15-MSM-11310___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 17444
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11310/14:10193548
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • crystallization; filtration; separation methods; inquiry based education; project based learning (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7F925DFF11BC]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Projektové vyučování v přírodovědných předmětech
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šulcová, Renata
  • Pražienka, Miroslav
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 000350024400009
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita karlova v Praze, Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-763-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11310
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 91 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software