Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - One of the important parts of chemistry education is an experiment. Quite often, however, we have to display phenomena and processes that cannot be demonstrated by real experiment, like many aspects of nanotechnology - a new prospective scientific and industry field with a lot of applications in common life. In this case we can use simple demonstrations, for example models. Here, we describe two demonstrations of nano aspects that can be used in chemistry at high schools. The first demonstration is an assemblage of three-dimensional paper model of fullerene C60. In the second demonstration we use 64 partially coloured wooden cubes to show that smaller objects (particles) have greater surface area, which affects the properties of nanoparticles. (en)
- Důležitou součástí výuky chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů či dějů, které lze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. To je i příklad mnoha aspektů nanotechnologie - nového, perspektivního interdisciplinárního směru vědeckého bádání a praktických aplikací. V tomto případě lze výuku doplnit použitím jednoduchých demonstrací, např. modelů. Jednou z možných demonstrací nano ve výuce chemie na SŠ je konstrukce trojrozměrného papírového modelu molekuly fullerenu C60. Dále je možné na sadě 64 částečně obarvených dřevěných krychlí demonstrovat nárůst povrchové plochy při zmenšující se velikosti objektu (částice), což ovlivňuje vlastnosti nanočástic.
- Důležitou součástí výuky chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů či dějů, které lze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. To je i příklad mnoha aspektů nanotechnologie - nového, perspektivního interdisciplinárního směru vědeckého bádání a praktických aplikací. V tomto případě lze výuku doplnit použitím jednoduchých demonstrací, např. modelů. Jednou z možných demonstrací nano ve výuce chemie na SŠ je konstrukce trojrozměrného papírového modelu molekuly fullerenu C60. Dále je možné na sadě 64 částečně obarvených dřevěných krychlí demonstrovat nárůst povrchové plochy při zmenšující se velikosti objektu (částice), což ovlivňuje vlastnosti nanočástic. (cs)
|
Title
| - Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ.
- Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ. (cs)
- Selected demonstrations of some nano aspects in high school chemistry education (en)
|
skos:prefLabel
| - Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ.
- Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ. (cs)
- Selected demonstrations of some nano aspects in high school chemistry education (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11310/11:10105914!RIV12-MSM-11310___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11310/11:10105914
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - chemistry education; surface area; fullerene; nanotechnology; model; demonstration (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Šmejkal, Petr
- Hájková, Zdeňka
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |