About: BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Boloňský proces lze chápat jako výsledek a pokračování řady evropských konferencí a zároveň určitých politických rozhodnutí směřujících k vytvoření tzv. evropského vysokoškolského prostoru. Běžně se charakterizuje jako dohoda, resp. dobrovolná iniciativa zejména evropských, ale i některých mimoevropských států (např. Arménie, Gruzie), které chtějí zvýšit dostupnost, přitažlivost a kvalitu vysokoškolského vzdělávání a vytvořit Evropskou oblast vysokoškolského vzdělávání (EHEA). Boloňský proces se odvozuje a odvíjí od Boloňské deklarace (1999), která vychází z celé řady dokumentů, jež ji předcházely. Ministři školství účastnických zemí Boloňského procesu se dohodli, že se budou pravidelně setkávat, aby mohli dále rozpracovávat a koordinovat záležitosti týkající se evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Vytvoření evropského prostoru vysokého školství, jeho pokračování a další fungování totiž vyžaduje trvalou podporu, pozornost a přizpůsobování se neustále se měnícím vzdělávacím potřebám. Zároveň je nutné průběžně reagovat na dynamicky se proměňující podmínky, ve kterých se vysokoškolské vzdělávání uskutečňuje. Boloňský proces usiluje o to, aby se evropské vysoké školství stalo vzájemně kompatibilní a srovnatelné, aby se zvýšila jeho konkurenceschopnost a atraktivita pro Evropany i občany dalších zemí a kontinentů. Představuje nejsystematičtější a nejrozsáhlejší reformní úsilí v oblasti evropského vysokoškolského vzdělávání. Někteří autoři v souvislosti s Boloňským procesem hovoří o proměně paradigmat v oblasti terciárního vzdělávání.
  • Boloňský proces lze chápat jako výsledek a pokračování řady evropských konferencí a zároveň určitých politických rozhodnutí směřujících k vytvoření tzv. evropského vysokoškolského prostoru. Běžně se charakterizuje jako dohoda, resp. dobrovolná iniciativa zejména evropských, ale i některých mimoevropských států (např. Arménie, Gruzie), které chtějí zvýšit dostupnost, přitažlivost a kvalitu vysokoškolského vzdělávání a vytvořit Evropskou oblast vysokoškolského vzdělávání (EHEA). Boloňský proces se odvozuje a odvíjí od Boloňské deklarace (1999), která vychází z celé řady dokumentů, jež ji předcházely. Ministři školství účastnických zemí Boloňského procesu se dohodli, že se budou pravidelně setkávat, aby mohli dále rozpracovávat a koordinovat záležitosti týkající se evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Vytvoření evropského prostoru vysokého školství, jeho pokračování a další fungování totiž vyžaduje trvalou podporu, pozornost a přizpůsobování se neustále se měnícím vzdělávacím potřebám. Zároveň je nutné průběžně reagovat na dynamicky se proměňující podmínky, ve kterých se vysokoškolské vzdělávání uskutečňuje. Boloňský proces usiluje o to, aby se evropské vysoké školství stalo vzájemně kompatibilní a srovnatelné, aby se zvýšila jeho konkurenceschopnost a atraktivita pro Evropany i občany dalších zemí a kontinentů. Představuje nejsystematičtější a nejrozsáhlejší reformní úsilí v oblasti evropského vysokoškolského vzdělávání. Někteří autoři v souvislosti s Boloňským procesem hovoří o proměně paradigmat v oblasti terciárního vzdělávání. (cs)
  • The Bologna process can be understood as the result of a continuation of a series of European conferences while certain policy decisions aimed at the creation of the European Higher Education Area. It is commonly characterized as an agreement , resp. voluntary initiative especially in Europe , as well as some non-European countries ( eg Armenia , Georgia ) who wish to improve accessibility, attractiveness and quality of higher education and to create a European Higher Education Area ( EHEA) . The Bologna process is derived and is derived from the Bologna Declaration (1999 ) , based from a number of documents that had preceded it . Education ministers of the participating countries of the Bologna process agreed to meet regularly in order to further develop and coordinate matters relating to the European Higher education. The creation of a European area of higher education , its sequel a further operation requires constant support, supervision and adaptation constantly changing educational needs. It is also necessary to continuously respond the dynamically changing conditions in which higher education takes place. The Bologna Process aims to make European higher education more mutually compatible and comparable to increase its competitiveness and attractive for Europeans and citizens of other countries and continents. It represents the most systematic and extensive reform efforts in the European Higher education. Some authors in the context of the Bologna process, talk about the transformation of paradigms in tertiary education. (en)
Title
  • BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ
  • BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ (cs)
  • The Bologna process and its effects on structured programs for teachers (en)
skos:prefLabel
  • BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ
  • BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ (cs)
  • The Bologna process and its effects on structured programs for teachers (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10194973!RIV14-MSM-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021620862)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 63721
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10194973
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • structured teacher education; impact of the Bologna process; The Bologna proces (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [215DD77F2CCD]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bendl, Stanislav
  • Voňková, Hana
  • Zvírotský, Michal
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Nakladatelství UK PedF
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-703-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software