About: Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Předkládaná studie má analytickou povahu a zabývá se rozborem výsledků vysokých škol a použitých ukazatelů v hlavních mezinárodních žebříčcích vydaných v roce 2012. Cílem studie je přispět k maximálnímu využívání v mezinárodních žebříčcích zveřejňovaných informací za účelem posouzení jejich objektivity vůči vysokým školám a jejich různě definovaným skupinám (a samozřejmě rovněž z hlediska České republiky). Jedná se tedy o podrobnou analýzu jednotlivých ukazatelů mezinárodních žebříčků vysokých škol s cílem pojednat, jaké typy škol v nich získávají nebo naopak ztrácejí. Jako podklad pro analýzu byla vytvořena společná databáze výsledků všech vysokých škol a hodnot všech jejich ukazatelů zveřejněných v mezinárodních žebříčcích ARWU (Academic Ranking of World Universities), QS (QS World University Rankings), THE (THE World University Rankings) a SIR (Scimago Institutions Rankings) v roce 2012. Vytvořená databáze umožňuje rozbor vztahů mezi ukazateli různých žebříčků, posouzení jejich informační hodnoty a také hodnocení dopadu jednotlivých ukazatelů na výsledky různých skupin vysokých škol. Porovnáván byl vliv velikosti, rozsahu zaměření, stáří a úrovně výzkumné aktivity institucí na umístění ve čtyřech hlavních světových žebříčcích vysokých škol. Navíc bylo provedeno srovnání významných sdružení univerzit (COIMBRA, EUA, EUROPAEUM, LERU, UNICA, UNIVERSITAS 21) z hlediska úspěšnosti jejich členských institucí v prvních třech jmenovaných žebříčcích (ARWU, QS a THE).
  • Předkládaná studie má analytickou povahu a zabývá se rozborem výsledků vysokých škol a použitých ukazatelů v hlavních mezinárodních žebříčcích vydaných v roce 2012. Cílem studie je přispět k maximálnímu využívání v mezinárodních žebříčcích zveřejňovaných informací za účelem posouzení jejich objektivity vůči vysokým školám a jejich různě definovaným skupinám (a samozřejmě rovněž z hlediska České republiky). Jedná se tedy o podrobnou analýzu jednotlivých ukazatelů mezinárodních žebříčků vysokých škol s cílem pojednat, jaké typy škol v nich získávají nebo naopak ztrácejí. Jako podklad pro analýzu byla vytvořena společná databáze výsledků všech vysokých škol a hodnot všech jejich ukazatelů zveřejněných v mezinárodních žebříčcích ARWU (Academic Ranking of World Universities), QS (QS World University Rankings), THE (THE World University Rankings) a SIR (Scimago Institutions Rankings) v roce 2012. Vytvořená databáze umožňuje rozbor vztahů mezi ukazateli různých žebříčků, posouzení jejich informační hodnoty a také hodnocení dopadu jednotlivých ukazatelů na výsledky různých skupin vysokých škol. Porovnáván byl vliv velikosti, rozsahu zaměření, stáří a úrovně výzkumné aktivity institucí na umístění ve čtyřech hlavních světových žebříčcích vysokých škol. Navíc bylo provedeno srovnání významných sdružení univerzit (COIMBRA, EUA, EUROPAEUM, LERU, UNICA, UNIVERSITAS 21) z hlediska úspěšnosti jejich členských institucí v prvních třech jmenovaných žebříčcích (ARWU, QS a THE). (cs)
  • The study is dealing with the analysis of universities scores and indicators used in the most significant (and also the most influential) world university rankings published in 2012. The aim of the study is to contribute to maximal utilising of information published in world university rankings in order to assess the objectivity to institutions and their variously defined groups (and of course also from the view of the Czech Republic). It is therefore a detailed analysis of individual indicators of world rankings of universities in order to discuss what types of institutions are gaining or losing in rankings. As a basis for analysing results the joint database of all institutions and values of all the indicators published in four world university rankings ARWU (Academic Ranking of World Universities ), QS (QS World University Rankings), THE (THE World University Rankings) and SIR (Scimago Institutions Rankings) in 2012 was created. The database allows the analysis of relationships between indicators of different rankings and also the assessment of the impact of individual indicators on different groups of universities. The study compares the effect of the size, the focus, the age and the research activity level of institutions on the results in the four most significant world rankings of universities. In addition a comparison of significant associations of universities (COIMBRA, EUA, EUROPAEUM, LERU, UNICA, UNIVERSITAS 21) on the success of their member institutions in ARWU, QS and THE rankings was realised. (en)
Title
  • Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?
  • Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol? (cs)
  • Who is successful in world university rankings? (en)
skos:prefLabel
  • Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?
  • Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol? (cs)
  • Who is successful in world university rankings? (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10191479!RIV14-MSM-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 82533
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10191479
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • SIR; THE; QS; ARWU; World University Rankings (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [CB744551850B]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kdo je úspěšný ve světových žebříčcích vysokých škol?
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bartušek, Aleš
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-721-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software