About: The Development of Writting Skills in the Course of the First Grade Using the Analytical-Synthetic Method and the Genetic Method     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article describes the development of writing skills in the process of early writing teaching during the first grade in the elementary school, as were observed in Three-stage model of care researchet, which aimed to verify preventive intervention model of care for pupils with difficulties in acquiring reading and writing at an early literacy development. Children who were included in this project (N = 467) were taught by the analytic-synthetic method or a genetic method of teaching reading and writing. Children were tested two times - in half of the first class and at the end of the first class. Within each method the development of writing skills and the content of writing was monitored as the differences between the two methods were recorded. For the writing assessment the original rating scale was designed. It included an evaluation of the content of writing, the percentage of errors, error handling and the graphical parameters of writing. The assessment was inspired by foreign approaches for assessing writing, but also by approaches that are used in counselling for determining levels of difficulties in writing. In each of the monitored area a number of indicators were found, enabling the assessment of writing in means of each quality, but also in the general overall evaluation of the written product of each student. This paper focuses on the pupil's writing with an emphasis on typical errors that occur during this period, and on the other aspects of the writing that most students perform without difficulty, all depending on the method of teaching reading and writing. The aim was also to capture the significant differences between synthetic and analytic-genetic method for first grade pupils. (en)
  • Příspěvek popisuje vývoj písařských dovedností ve výuce počátečního psaní v průběhu první třídy základní školy, tak jak byly sledovány při ověřování tzv. třístupňového modelu péče, jenž se zaměřoval na ověření preventivně intervenčního modelu péče o žáky s problémy v nabývání čtení a psaní v počátečním období rozvoje gramotnosti. Děti, které byly do tohoto výzkumu zařazeny (N=467), byly vyučovány analyticko-syntetickou metodou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní. Prošly dvěma diagnostickými prověrkami - v polovině 1. třídy a na konci první třídy, přičemž byl sledován jednak vývoj písařských dovedností i obsahů psaní v rámci té které metody, jednak byly postihovány rozdíly mezi oběma metodami. Pro hodnocení psaní byla navržena původní hodnotící stupnice, zahrnující hodnocení obsahu psaní, percentuální chybovost, práci s chybou i grafickou stránku psaní, inspirovaná zahraničními přístupy pro hodnocení psaní, ale také přístupy, které se užívají v poradenství pro stanovení míry obtíží v psaní. V každé sledované oblasti byla vyhledána celá řada dílčích ukazatelů, umožňující hodnocení psaní jak prostřednictvím té které kvality, ale také v souhrnném celkovém hodnocení písemného produktu každého žáka (každá položka měla přesně určenou bonifikaci). Příspěvek se zaměřuje na písmo běžného žáka s důrazem na typické chyby, které se v tomto období objevují, a na druhé straně na aspekty písma, jenž většina žáků plní bez obtíží, to vše v závislosti na zvolené výukové metodě čtení a psaní. Snahou bylo i postihnout významné rozdíly v psaní mezi analyticko-syntetickou a genetickou metodou u žáků prvních tříd.
  • Příspěvek popisuje vývoj písařských dovedností ve výuce počátečního psaní v průběhu první třídy základní školy, tak jak byly sledovány při ověřování tzv. třístupňového modelu péče, jenž se zaměřoval na ověření preventivně intervenčního modelu péče o žáky s problémy v nabývání čtení a psaní v počátečním období rozvoje gramotnosti. Děti, které byly do tohoto výzkumu zařazeny (N=467), byly vyučovány analyticko-syntetickou metodou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní. Prošly dvěma diagnostickými prověrkami - v polovině 1. třídy a na konci první třídy, přičemž byl sledován jednak vývoj písařských dovedností i obsahů psaní v rámci té které metody, jednak byly postihovány rozdíly mezi oběma metodami. Pro hodnocení psaní byla navržena původní hodnotící stupnice, zahrnující hodnocení obsahu psaní, percentuální chybovost, práci s chybou i grafickou stránku psaní, inspirovaná zahraničními přístupy pro hodnocení psaní, ale také přístupy, které se užívají v poradenství pro stanovení míry obtíží v psaní. V každé sledované oblasti byla vyhledána celá řada dílčích ukazatelů, umožňující hodnocení psaní jak prostřednictvím té které kvality, ale také v souhrnném celkovém hodnocení písemného produktu každého žáka (každá položka měla přesně určenou bonifikaci). Příspěvek se zaměřuje na písmo běžného žáka s důrazem na typické chyby, které se v tomto období objevují, a na druhé straně na aspekty písma, jenž většina žáků plní bez obtíží, to vše v závislosti na zvolené výukové metodě čtení a psaní. Snahou bylo i postihnout významné rozdíly v psaní mezi analyticko-syntetickou a genetickou metodou u žáků prvních tříd. (cs)
Title
  • The Development of Writting Skills in the Course of the First Grade Using the Analytical-Synthetic Method and the Genetic Method (en)
  • Vývoj písařských dovedností v průběhu 1. třídy u analyticko-syntetické metody a genetické metody
  • Vývoj písařských dovedností v průběhu 1. třídy u analyticko-syntetické metody a genetické metody (cs)
skos:prefLabel
  • The Development of Writting Skills in the Course of the First Grade Using the Analytical-Synthetic Method and the Genetic Method (en)
  • Vývoj písařských dovedností v průběhu 1. třídy u analyticko-syntetické metody a genetické metody
  • Vývoj písařských dovedností v průběhu 1. třídy u analyticko-syntetické metody a genetické metody (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10128837!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1-2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 179911
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10128837
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • error handlinggraphical level of writing; errors in writing; content of writing; writing assessment; writing skills; genetic method; analytic-synthetic method; individualization and differentiation of teaching; three-stage model of care; early literacy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [81469552AC72]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 62
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kucharská, Anna
  • Veverková, Jana
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software