Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání směřuje k systémovému řešení profesionalizace učitelství v podmínkách české kurikulární reformy a evropského vzdělávacího kontextu. Cíle jsou formulovány ve třech základních oblastech zkoumání. 1. Analyzovat proměny učitelské profese, identifikovat klíčové profesní kompetence ve vazbě na měnícící se pojetí cílů, obsahů a strategií školního vzdělávání. 2. Vytvořit teoretické zázemí pro proměnu kurikula učitelského vzdělávání, zejména pedagogicko-psychologické a oborově didaktické přípravy. 3. Koncipovat model profesního rozvoje učitelů a ověřovat nové přístupy k dalšímu vzdělávání učitelů.
- The research plan Teaching Profession in the Environment of Changing Requirements on Education is aimed at a system solution of teacher professionalisation in the conditions of the Czech curriculum reform and European education context. Its goals are formulated in three principal areas of research. 1.To analyse changes in the teacher profession, identify the key competencies of the profession in relation to the changing understanding of school education aims, contents and strategies. 2. To create theoretical foundations in order to change the teacher education curriculum, especially the pedagogical-psychological and branch didactic preparation. 3. To design a model for the teacher profession development and verify new approaches to further teacher education. (en)
|
Title
| - Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
- Teaching profession in changing educational demands (en)
|
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ez/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...vavai/cez/dodavka
| |
http://linked.open...ez/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...in/vavai/cez/faze
| |
http://linked.open...ai/cez/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cez/hodnoceni
| |
http://linked.open.../cez/kategorieVaV
| |
http://linked.open.../cez/klicovaSlova
| |
http://linked.open...cez/partnerHlavni
| |
http://linked.open...z/poceVysledkuRIV
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cez/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open.../vavai/cez/resort
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ez/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ez/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...n/vavai/cez/zamer
| |
http://linked.open...sledkuDodavatelem
| - VZ stanovil cíle, které ve většině případů zcela nebo částečně naplnil. Cíle mají tři oblasti: učitelská profese a její proměny, přípravné vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj a CŽV. Přínosy VZ: komplexní zmapování problematiky, publikace odborné i aplikační, tvorba autodiagnostického nástroje pro učitele, zapojení doktorandů a diplomandů, pravidelné semináře, růst řešitelského týmu. (cs)
- The research sometimes partly, sometimes completely met its goals. Goals are divided into three areas: teaching profession in the changing requirements, pre-service and in-service teacher training The research fufilled 11 objects. Results: mapping of complex issues, publications, creating self-diagnosis tool for teachers, participation of PhD students, regular seminars, increase of research team. (en)
|
http://linked.open...cez/zivotniCyklus
| |
is http://linked.open...omain/vavai/zamer
of | |
is http://linked.open...n/vavai/cez/zamer
of | |