Interdisciplinary theme, combination of various methodological approaches. The common ground is understanding education as the key cultural process; defining the growth and development of the individual.The theme is based on a)cognitive socialization; b)personality development; c)social relations; dysfunctions of mental development related with the school.The knowledge obtained should serve the innovation of teacher education and to the articulation of an Anthropology of current childhood and adolescence.Planned publications: Anthropology of Childhood and Adolescence; Psychological Consulting in Primary and Secondary schools. (en)
Úkol interdisciplinární. Je kombinací různých metodolog. přístupů ze spolvěd., uměnověd. a přírodověd. oblastí. Spol. jmenovatelem je chápání edukace jako klíčového kultur. procesu zajišťování růstu a vývoje jedince.Úkol se člení na čtyři základní témata: a) kognitivní socializace; b) osobnostní vývoj; c) sociálně vztahový život; d) dysfunkce psychic. vývojeVýsledky řešení úkolu by měly jednak sloužit inovaci přípravy učitelů, ale také přispět k přesnějšímu formulování jakési antropologie soudobého dětství a mládí.Výstupy: plánované monografie %22Antropologie dětství a mládí z hlediska výchovy%22 a %22Psychologické poradenství na ZŠ%22.
anthropology of childhood; anthropology of adolescence; cognitive socialization; personality development; social relations; mental development dysfunctions (en)
Pedagogicko-psychologická diagnostika pro prevenci negativních jevů a rizikového chování žáků. Prognostické a intervenční programy. Změny v postojích žáků, v komunikaci s rodiči a vrstevníky, vliv vrstevnických skupin. Změny klimatu ve školních třídách. (en)
Pedagogicko-psychologická diagnostika pro prevenci negativních jevů a rizikového chování žáků. Prognostické a intervenční programy. Změny v postojích žáků, v komunikaci s rodiči a vrstevníky, vliv vrstevnických skupin. Změny klimatu ve školních třídách. (cs)