Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The aim is the study of modern experiences and methods in the domain of biological, chemical, geological, fyzical and geographical branches and ecologie in the context with the education of high school´s teachers in the domain of natural sciencesschools and in the context of the need for raising for science literacy. There will be accomplished the research of real state of education of science subjects on secondary schools and its results, get by an analysis and statistical processing of data, wused as starting points for improvement of current educational situation. On the basis of analysis of this research and the research of science subjects the progressive trends in science will be included into educational plans of all types and grades ofMethods of science education will be developed in accord with current methods of science and possibilities of multimedia. At the same time the suggestion of evaluation criteria of science education on secondary schools will be made. (en)
- Předmětem výzkumného záměru je studium moderních poznatků a metod z oblasti biologických, chemických, geologických , fyzikálních a geografických oborů a ekologie v kontextu s potřebami přírodověného zvělávání učitelů středních škol a v souladus potřebami zvyšování přírodovědné gramotnosti veřejnosti. Bude proveden výzkum reálného stavu výuky přírodovědných předmětů na středních školách a jeho výsledky získané analýzou a statistickým zpracováním dat budou využity jako východiska pro zlepšenístávajícího stavu výuky. Na základě analýzy výsledků tohoto výzkumu přírodovědných oborů budou do obsahu učiva přírodovědných předmětů všech typů a stupňů škol začleněny progresivní trendy z oblasti přírodních věd s možností jejich využití ve výuce.Metody přírodovědného vzdělání budou rozvíjeny v souladu se současnými metodami přírodních věd i možnostmi multimediálních prostředků. Zároveň bude zpracován návrh na evaluační kritéria přírodovědného vzdělávání na středních školách.
|
Title
| - Integration of progresive trends of natural science´s branches into the teacher´s education (en)
- Integrace progresivních trendů přírodovědných oborů do vzdělávání učitelů
|
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ez/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...vavai/cez/dodavka
| |
http://linked.open...ez/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...in/vavai/cez/faze
| |
http://linked.open...ai/cez/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cez/hodnoceni
| |
http://linked.open.../cez/kategorieVaV
| |
http://linked.open.../cez/klicovaSlova
| - Biology and Ecology, Physics, Geography, Chemistry, Geology, Education (en)
|
http://linked.open...icUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...icZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...cez/partnerHlavni
| |
http://linked.open...z/poceVysledkuRIV
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cez/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open.../vavai/cez/resort
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...n/vavai/cez/zamer
| |
http://linked.open...sledkuDodavatelem
| - Analýza progresivních trendů v přírodovědných oborech a oborových didaktikách. Výzkumná šetření na středních školách. Experimentální práce ve školní praxi. Aktivizující metody a formy práce. Hodnocení výsledků vzdělávání na středních školách. (en)
- Analýza progresivních trendů v přírodovědných oborech a oborových didaktikách. Výzkumná šetření na středních školách. Experimentální práce ve školní praxi. Aktivizující metody a formy práce. Hodnocení výsledků vzdělávání na středních školách. (cs)
|
http://linked.open...cez/zivotniCyklus
| |
is http://linked.open...omain/vavai/zamer
of | |
is http://linked.open...n/vavai/cez/zamer
of | |