Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Rozvíjení poznatkové báze v reálné a funkcionální analýze, matematické a numerické analýze, v teorii obyčejných a parciálních diferenciálních rovnic, diferenciální geometrii, topologii, statistické analýze, matematické logice a teorii složitosti. Důraz je kladen na komplexnost rozvoje, která jediná zaručuje úplný a všestranný pokrok v matematickém poznání. Pěstování jedné matematické disciplíny nemůže samo o sobě být přínosem pro matematiku jako celek. Řada konkrétních badatelských témat je iniciována postupem výzkumu ve fyzice a technických vědách a přímo se odrazí jako aplikační výstupy. Ostatní témata jsou zaměřena na vnitřní potřeby komplexního rozvoje matematiky jako integrálního vědního oboru. Badatelská témata v matematice jsou neustále nově iniciována pokrokem zkoumání ve fyzice, přírodních vědách, technice a společenských vědách.
- Development of the knowledge basis in real and functional analysis, mathematical and numerical analysis, theory of ordinary and partial differential equations, differential geometry, topology, mathematical statistics, mathematical logic and complexity theory. A special regard is devoted to the general and complex development that only can guarantee a full and general progress in mathematical cognition. The cultivation of a single mathematical branch cannot play a positive role in the development of mathematics as a science entity. Some of the specific research topics are stimulated by the progress of investigation in physics and technology and will be directly presented as application outputs. The other topics are concentrated to inner needs of the complex development of mathematics as an integral science discipline.Research topics in mathematics are continually initiated by progress of investigations in physics, science, technology, and social sciences. (en)
|
Title
| - Complex development of all branches of mathematics with regard to the needs of physics and technology (en)
- Komplexní rozvoj matematických disciplín s důrazem na potřeby fyziky a technických oborů
|
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ez/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...vavai/cez/dodavka
| |
http://linked.open...ez/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...in/vavai/cez/faze
| |
http://linked.open...ai/cez/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cez/hodnoceni
| |
http://linked.open.../cez/kategorieVaV
| |
http://linked.open.../cez/klicovaSlova
| - real analysis;functional analysis;mathematical analysis;numerical analysis;theory of differential equations;differential geometry;topology;mathematical statistics;mathematical logic;complexity theory;applications of mathematics (en)
|
http://linked.open...icUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...icZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...cez/partnerHlavni
| |
http://linked.open...z/poceVysledkuRIV
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cez/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open.../vavai/cez/resort
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...n/vavai/cez/zamer
| |
http://linked.open...sledkuDodavatelem
| - The results obtained influenced significantly the progress of cognition both in individual mathematical disciplines and in mathematics as a complex and integral branch of science. Moreover, the results stimulated also research in physics and technology. (en)
- Dosažené výsledky významně ovlivnily pokrok poznání v jednotlivých matematických disciplínách i v matematice jako integrálním celku a svým dopadem přesáhly i do fyziky a technických věd. Byla důsledně dodržena komplexnost výzkumu v matematice. (cs)
|
http://linked.open...cez/zivotniCyklus
| |
is http://linked.open...omain/vavai/zamer
of | |
is http://linked.open...n/vavai/cez/zamer
of | |