About: Zvýšení samovysvětlitelnosti pozemních komunikací pomocí optimalizace směrových návrhových prvků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Consistent road horizontal alignment is one of novel approaches to safe road design, however currently it is rather a virtual concept. In order to be able to apply in in practice, the amount of consistency needs to be quantified - this is the objective of the proposed project. The project will develop the backround tools which are necessary for practiacl realization of consistent road concept. It will contribute to road safety improvement through reducing the speed and socio-economical losses. In the project position and inertial data of large vehicle fleet from the whole Czech Republic will be used in order to develop a national speed model. It will be used to identify which road sections are acceptable in terms of consistent driving and which are not. This identification enables, among others, to focus road safety treatments only on unsafe curves. Compared to costly road section treatments, such local treatment will be more cost-effective. The project objectives will be reached through several partial objectives in the following project parts: Part 1: Data collection, methodology preparation (08-12/2014) - data collection, preparation for analysis, preparation of analysis methodology. Part 2 - Data analysis, identification of critical spots (01-07/2015) - segmentation of road network, assignment of road accident data, evaluation of consistency, identification of critical spots. Part 3 - Preparation of guidelines (08-12/2015) - summarization of methodology, preparation of guidelines Part 4 - Finalization of final outputs (01-07/2016) - development of web map portal and specialized map, finalization of guidelines and review, certification of guidelines. (en)
  • Konzistentní vedení trasy je jedním z moerních způsobů utváření bezpečných komunikací, je však v současné době pouze ideovým konceptem. Aby bylo možné jej prakticky aplikovat, je nutno míru konzistence kvalifikovat - to je cílem navrhovaného projektu. Projekt vyvine podklady potřebné k tomu, aby bylo možné koncept konzistentní komunikace realizovat. To přispěje ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu prostřednictvím snížení nehodovosti a celospolečenských ztrát. V rámci projektu budou využita polohová a inerciální data rozsáhlé flotily vozidel různch kategorií z celé ČR, z nichž bude odvozen národní rychlostní model. Ten bude využitelný ke stanovení podmínek, které úseky komunikací v ČR jsou přípustné z hlediska plynulé, konzistentní jízdy a které již ne. Stanovení těchto podmínek např. umožní, aby se při plánovaných rekonstrukcích komunikací upravily pouze nevyhovující oblouky tak, aby bylo dosaženo plynulé jízdy. To umožní hospodárnější alokaci finančních prostředků ve srovnání s nákladnými úpravami celých silničních úseků. Cílů projektu bude dosaženo naplněním několika dílčích cílů v následujícíh etapách: Etapa 1 - Sběr dat, příprava metodologie (08-12/2014) - sběr dat, příprava dat ke zpracování, příprava metodologie analýzy dat. Etapa 2 - Analýza dat, identifikace kritických míst (01-07/2015) - segmentace silniční sítě, přiřazení nehodových dat, vyhodnocení ukazatelů konzistence, identifikace kritických míst. Etapa 3 - příprava metodiky (08-12/2015) - sumarizace metodického postupu, návrh textu metodiky. Etapa 4 - Finalizace závěrečných výstupů (01-07/2016) - tvorba webového mapového portálu a specializované mapy, dokončení metodiky a oponentura, certifikace metodiky.
Title
  • Zvýšení samovysvětlitelnosti pozemních komunikací pomocí optimalizace směrových návrhových prvků
  • Improvement of road self-explaining performance through horizontal alignment optimization (en)
skos:notation
  • TB0200MD062
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • road safety; horizontal alignment; consistent design; speed; curvature change rate; self-explaining road (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • road safety
  • speed
  • consistent design
  • curvature change rate
  • horizontal alignment
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software