Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Zadání spočívá ve zvýšení bezpečnosti silničního provozu především na rizikovějších komunikacích (silnice II. a III. třídy), je nezbytné zjistit dopady a přínosy zavedením povinnosti uvedených nástrojů na silnicích nižších tříd. Hlavním cílem je zvýšení bezpečnosti silničního provozu na silnicích nižších tříd, které jsou z hlediska bezpečnosti nejrizikovější (silnice II. a III. třídy, především směrově nedělené) prostřednictvím nástrojů zavedených směrnicí o řízení bezpečnosti silničního provozu, zjištění rizikových míst a prvků na jednotlivých kategorií pozemních komunikací a následně zjištění dopadů při aplikaci nástrojů zavedených směrnicí. Zadavatel však opomíjí rozsah a význam silnic 1. třídy mimo síť TEN-T. Pokud budeme porovnávat délky jednotlivých tříd komunikací, intenzity provozu a počet závažných dopravních nehod, musíme konstatovat, že největší potenciál snížení počtu závažných dopravních nehod leží na silnicích I. tříd, kterým se tedy uchazeč chce v rámci řešení také věnovat. Investice do zvýšení bezpečnosti silnic I. třídy má dle bohatých zkušeností uchazeče cca 2,8x vyšší potenciál, než do D+R, 4,8x vyšší než do silnic II. třídy a 12,5x vyšší, než do silnic III. třídy. Hlavní cíle jsou: - snížení počtu DN a jejich následků na jmenovaných PK - zvýšení bezpečnosti provozu - analýza finančního zatížení rozpočtů samospráv - vytipování nebezpečných prvků + návrhy opatření vč. návrhů na jejich efektivní realizaci.
- The task is focused on the road safety improvement on the high risk roads outside European road nerwork. The cost and effects of extended duty to follow regulation 2008/96/ES on the lower class road network nearly 50 000 km long has to be carefully evaluated. This roads are more risky due to lower safety standards and not divided traffic. The tools of European Directive for road safety management are very effective, inspections, black spot treatments and application of countermeasures have to be applied with the sense of traffic volumes, permitted speed and road importance, including the focus on the vulnerable road users. Simple comparison of the lenght of road classes and number of killed in the road accidents gives the priority to improve the safety of first class roads others then TEN-T. The effectivity is roughly 2,8 time higher, than on divided motorways, 4.8 time higher than on secondary roads and 12,5 time higher, than on tertiary roads. Main identified targets are: - decrease of road accident number and killed and seriously injured on the road network as a whole; - general increase of the road safety level; - detail analysis of the cost for road owner by adoption of traffic management tools in practise; - identification of important road safety deficits and their elimination related to class of road, priorization related to B/C ratio and safety potential of roads - presentation of safety level/deficits on road network including activities prepared and effects reached. (en)
|
Title
| - Analysis of the impacts of the application of Directvie of The European Parlament and Council 2008/96/ES about road infrastructure safety management on the roads in Czech republic outside the TEN-T network. (en)
- Analýza dopadů aplikace Směrnice Evropského Parlamentu a Rady 2008/96/ES o řízení bezpečnosti silniční infrasktruktury na pozemní komunikace v ČR mimo síť TEN-T.
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - road safety management; European directive; road safety inspection; safety potential; costs and benefits; legal consequences; information map; road safety level; accident record; black spot management; safety countemeasures; killed and seriously injured (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - road safety management
- European directive
- accident record
- black spot management
- costs and benefits
- information map
- legal consequences
- road safety inspection
- road safety level
- safety countemeasures
- safety potential
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |