Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The objective is to design, build and test road tunnel barrier prototype. The barrier will ensure a more efficient closure of the road tunnel in case of emergency situation as compared to state-of-the-art systems. System efficiency will be evaluated by testing, conformity with technical standards will be documented. Operation procedure based on risk analysis will be applied. The main goal is to increase progressive technologies knowledge to improve road traffic safety in tunnels and to apply composites in traffic. Gained knowledge will result in improved performance of Technofiber (TF) and Feramat Cybernetics (FC), in increased safety of road tunnels and in decreased economic losses caused by accidents and long slow detours. The work will be focused on interdisciplinary solution, complex approach, increasing project work efficiency, speeding up results transfer to production and their application. Project conception aims to increasing collaboration among TC, FC and University of West Bohemia (UWB). Specific goals: 1.Analysis of material structures. TF, UWB. 11/2014. 2. Barrier profile design. FC, ZCU. 12/2014. 3. Barrier support design. TF, UWB. 5/2015. 4. Electronic control. UWB, FC, TF. 7/2015. 5. Communication with existing tunnel equipment. FC. 10/2015. 6. Production technology development. TF. 10/2015. 7. Laboratory barrier sample and its control fabrication. TF. 12/2015. 8. Selected materials climatic stability testing. UWB. 12/2015. 9. System risk analysis. FC, TF. 12/2015. 10. Operation analysis. FC, UWB. 12/2016. 11. System tests. TF, FC, UWB. 12/ 2016. 12. Method for setting the system to operation. FC. 9/2016. 13. Final version of the prototype fabrication. TF, FC, UWB. 12/2017. 14. Assessment of the road tunnel barrier prototype conformity to standards and legislation in force. FC, TF. 12/2017. 15. Intellectual property rights protection. 12/2017. (en)
- Strategickým cílem projektu je vytvořit a otestovat prototyp uzávěry silničního tunelu, která zajistí efektivnější uzavření tunelu při mimořádné události než stávající systémy. Účinnost systému bude vyhodnocena provozními testy a doložena shoda s platnými technickými normami. Systém bude doplněn o metodu provozování založenou na rizikové analýze. Hlavním cílem projektu je výrazné zvýšení množství a kvality nových poznatků apl. výzkumu progresivní technologie zvýšení bezpečnosti silničního provozu v tunelech, použití progresivních kompozitních materiálů v rozvoji dopravy. Poznatky povedou k posílení výkonnosti firem Technofiber (TF) a Feramat Cybernetics (FC), k růstu jejich konkurenceschopnosti a ke zvýšené bezpečnosti dopravy v silničních tunelech a snížení hospodářských ztrát způsobených haváriemi a vynucenými objížďkami. Řešení respektuje interdisciplinaritu a nutnost komplexního přístupu, zvýšení efektivity výzkumu a urychlení transferu výsledků do aplikační sféry. Projekt zvýší intenzitu a účinnost spolupráce mezi firmami TF a FC a Západočeskou univerzitou (ZČU) v Plzni. Dílčí cíle: 1. Analýza materiál. struktur a jejich vlastností. TF, ZČU. 9/2014. 2. Návrh profilu uzávěry. TF, ZČU. 12/2014. 3. Návrh mechanického uložení. TF, ZČU. 5/2015. 4. Elektronické ovládání. ZČU, FC, TF. 7/2015. 5. Komunikace se stávajícími bezp. systémy tunelu. FC. 10/ 2015. 6. Vyřešení technol. výroby uzávěry. TF. 10/2015. 7. Výroba lab. vzorku uzávěry s řízením. TF. 12/2015. 8. Testování klimat. stability vybraných materiálů. ZČU. 12/2015. 9. Riziková analýza. FC, 12/2015. 10. Provozní analýza. FC, ZČU. 12/2016. 11. Zkoušky systému. FC, TF, ZČU. 12/2016. 12. Návrh metody zavedení systému do provozu. FC. 9/2016. 13. Dokončení finální verze prototypu. TF, FC, ZČU. 10/2017. 14. Vyhodnocení prototypu uzávěry dle platných norem a nařízení. FC, TF. 12/2017. 15. Ochrana duševního vlastnictví. 12/2017.
|
Title
| - Safety traffic barrier of road tunnels – SOFT STOP (en)
- Bezpečnostní dopravní uzávěra silničních tunelů – SOFT STOP
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - safety- tunnel- traffic- barrier- composites- control- sensors- communication (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |