Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The objective of the project is to introduce a new method of the assessment of the track way quality by the detection of spatial deformations of the track rail with respect to the desired speed (track speed). The basic precondition is the use of a track machine for the dynamic stabilization of the rail bed, DGS – the Dynamic Track Stabilizer. After the stabilization mode is turned off, the so-called reference height, which is the image of continuous track stiffness, may be registered during its travel and quality limits of the rail construction may be detected by the calculation of its standard deviation. Another objective is to use the recording device for the determination of the rail cross-resistance during its stabilization, and the output may be related to the value of the sleeper cross-resistance in order to continually assess the condition of the track construction and its safety in terms of the continuous welded rail. The use of the DGS for the rail diagnostics will reveal the weak points in the rail construction and improve the economic design of repair projects on railway lines. A component part of the research will be the utilization (transformation) of the outputs from the track machine recorder for the dynamic stabilization of the rail bed for the continuous diagnostics of spatial deformations of the railway track. The project will include the comparison or verification of obtained outputs with the identification of the track bed quality via GPR. The principal outputs of the project will be: - certified methodology for the determination of spatial deformations of track rails with respect to the desired travel speed, including the quantification of parameters for three limit states, - software for the transformation of a text file obtained from the DGS into the graphic format with the rail quality assessment. The project will be carried out at two basic research levels: measurements performed on railway tracks and in laboratory conditions. (en)
- Cílem projektu je zavést novou metodu hodnocení kvality jízdní dráhy pomocí zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati s ohledem na požadovanou rychlost jízdy (traťové rychlosti). Základním předpokladem je využití traťové mechanizace pro dynamickou stabilizaci kolejového lože DGS – dynamický stabilizátor. Při vypnutí funkce stabilizace je možné za jízdy registrovat tzv. vztažnou výšku, která je obrazem kontinuální tuhosti koleje a výpočtem její směrodatné odchylky vymezit kvalitativní hranice konstrukce koleje. Dalším cílem je využít registračního zařízení pro stanovení příčného odporu koleje při její stabilizaci, výstup vztáhnout k hodnotě příčného odporu pražce, a tím kontinuálně posoudit stav konstrukce a její bezpečnost z hlediska bezstykové koleje. Použitím dynamického stabilizátoru pro diagnostiku koleje dojde k určení slabých míst v konstrukci a ke zlepšení ekonomického návrhu opravných prací železničních tratí. Součástí řešení bude využití (transformace) výstupů pracovního zapisovače traťové mechanizace pro dynamickou stabilizaci kolejového lože pro kontinuální diagnostiku prostorové deformace koleje železniční trati. Součástí řešení projektu bude porovnání, resp. verifikace získaných výstupů se stanovením kvality pražcového podloží pomocí georadaru a statické a dynamické zatěžovací zkoušky únosnosti pražcového podloží. Hlavními výstupy tohoto projektu budou: - certifikovaná metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati s ohledem na požadovanou rychlost jízdy (traťové rychlosti) včetně kvantifikace parametrů pro tři meze (mez sledování, mez zásahu, mez bezodkladného zásahu – hodnocení dle ČSN 736360-2), - software pro transformaci textového souboru získaného z dynamického stabilizátoru do grafické podoby s hodnocením kvality koleje. Projekt bude realizován ve dvou základních rovinách řešení a to realizace měření na tratích a v laboratorních podmínkách.
|
Title
| - Provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace
- Operational diagnostics of the qualitative indicators of tracks rail by measuring of the spatial deformation (en)
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - Railway track- rail- spatial deformation- operating diagnostics (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |