The aim of this project is to propose inovation the living hinge hood. This development should be based on an in-depth traffic accidents analysis and subsequent testing of conflicts between vehicle and pedestrian using a biomechanical model of the human body. Another objective is to provide a basis for further software development for road accidents simulation in interaction vehicles with pedestrians and enable improvement of the mathematical models used for the calculations. The role of CDV in this project will involve providing maximum available count of relevant data, especially data about road accidents between pedestrians and vehicles gained through HADN and CZIDAS projects, as an input for next processing. The results of the project will be continuously applied to the current methodology HADN, which updates it to the latest findings from the field of analysed road accidents. (en)
Cílem řešeného projektu je navrhnout inovaci aktivního závěsu kapoty, jakožto jednoho ze systémů aktivní bezpečnosti vozidel. Tento vývoj bude podložen analýzou dat zkoumaných dopravních nehod a následných simulací a zkoušek střetu vozidlo - chodec s využitím biomechanického modelu lidského těla. Dalším cílem je poskytnout podklad pro další vývoj softwaru pro simulace dopravních nehod v oblasti interakce chodec - vozidlo a umožnit zdokonalení matematických modelů použitých pro výpočty, a to zejména s ohledem na hodnocení zranění lidského těla. Pro dosažení cíle projektu bude nutné na základě dostupných relevantních dat ze skutečných dopravních nehod získaných z projektů HADN a CzIDAS provést další analýzy a rozšíření datové základny s ohledem na aktivní bezpečnostní systémy vozidel a tyto výsledky aplikovat při řešení hlavního cíle projektu tj. návrhu inovovaného aktivního závěsu kapoty. Zobecněné analýzy dopravních nehod následně aplikovat do stávající metodiky HADN, čímž dojde k jejímu rozšíření s ohledem na nejnovější poznatky z oblasti účinků aktivních systémů při dopravních nehodách.