About: Research and Development of System for Top-of-Rail Friction Management in Rail Transport.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The aim of the project is to develop a complex system that allows active control of adhesion in rail transport by means of top-of-rail application of friction modifier into wheel and rail contact. The system includes a modular dispensing unit, an intelligent system for autonomous control and friction modifier as a component that enables change of contact adhesion. Implementation of this system into operation will bring: • optimization of coefficient of adhesion, which will reduce wear of wheels and rails- • stabilization of adhesion level causing reduction of negative impacts of natural contaminants in contact- • positive adhesion characteristics, thanks to which noise and lateral forces will be reduced. The system will be implemented in two versions: 1. on-board system for adaptive control of adhesion under current conditions- 2. off-board system for controlling the adhesion locally in a given track place. Implementation of the system will reduce operating costs by reducing wear and will reduce negative impacts of rail transport in conurbation, especially in terms of noise pollution. It is important for ensure a sustainable development of rail transport, which is key factor of competitiveness of each country. (en)
  • Cílem projektu je vyvinout komplexní systém, který umožní aktivní řízení adheze v kolejové dopravě prostřednictvím top-of-rail aplikace modifikátoru tření do kontaktu kola a kolejnice. Součástí vyvíjeného systému je modulární aplikační jednotka, inteligentní systém pro adaptivní řízení a modifikátor tření jako základní prvek umožňující požadovanou změnu adheze v kontaktu. Zavedením tohoto systému do provozu bude dosaženo: • optimalizace hodnoty adheze, což přinese snížení opotřebení kol a kolejnic; • stabilizace úrovně adheze, což sníží negativní dopady přirozených kontaminantů v kontaktu; • pozitivního vývoje adhezní charakteristiky, díky kterému bude redukována hlučnost a velikost laterálních sil. V rámci modularity systému budou vyvinuty a provozně ověřeny dva prototypy: 1. on-board systém pro adaptivní řízení adheze během jízdy vozidla na základě aktuálních podmínek; 2. off-board systém pro řízení adheze lokálně v daném místě trati. Vývoj prototypů, systému řízení a modifikátoru tření je umožněn komplexním experimentálním výzkumem v oblasti aplikované tribologie, který je zaměřen na získání poznatků o chování modifikátorů tření v kontaktu kola a kolejnice za variantních podmínek s využitím různých přístupů. Snížení opotřebení a snížení negativních dopadů kolejové dopravy zejména v urbanistických celcích je důležité pro zajištění trvale udržitelného rozvoje železniční a tramvajové dopravy, která v rámci moderních dopravních systémů patří k základním stavebním kamenům konkurenceschopnosti státu.
Title
  • Research and Development of System for Top-of-Rail Friction Management in Rail Transport. (en)
  • Výzkum a vývoj systému pro aktivní řízení adheze v kolejové dopravě.
skos:notation
  • TA04030528
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • rail transport- adhesion control- friction- wear- noise pollution- friction modifier- top-of-rail (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software