Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The main objective of the project is to develop a modern, lightweight, sufficiently rigid and low-cost integrated tank of fire vehicles based on recycled and recyclated alternative materials to be applicable for generational replacement of more than 500 vehicles of fire brigades on chassis TATRA T-815, 800 vehicles on chassis LIAZ 101, alternatively, 800 vehicles on chassis AVIA. The current vehicles have obsolete tanks on life limits mostly without actual technical certificates, which is necessary to be recovered in shortest time becauese of maintain operational capacity. However, chassis of these vehicles have generally low range of km and can be still used for decades. Currently, a complete new foreign vehicle production is offered to the municipalities, the minimum price 4 to 6 million CZK per piece. Estimated price of a newly developed product, including installation on the chassis of T-815 trucks is only about 0.8 million CZK. The total potential savings of the proposed solutions for TATRA T-815 a LIAZ 101 vehicles for the whole Czech Republic can be quantified by amount of 7 to 12 billions CZK!!! We can save next 2 to 3,5 bilions CZK in case of application this new technology for 800 pcs of AVIA vehicle. The new integrated tank will be tested to meet the requirements of European regulations for the alternative vehicles in case of an traffic accidents (frontal and rear crash according to ECE Regulation No. 29 or DIN 1789, vehicle rollover according to ECE Regulation No. 66), which require a proof of dynamic resistance of the body. Implementation of these standards is currently becoming a major positive for the participation of vehicles not only in domestic but also in foreign tenders. (en)
- Hlavním cílem projektu je vyvinout moderní, lehkou, dostatečně tuhou a přitom levnou integrovanou cisternovou hasičského vozu na bázi alternativních recyklovaných a recyklovatelných materiálů tak, aby byla použitelná pro generační obměnu více než 500 vozidel dobrovolných hasišských sborů na podvozcích TATRA T-815, dalších 800 vozidel na podvozku LIAZ 101, alternativně i pro cca 800 vozidel na podvozku AVIA. Současné vozy mají nejen zastaralé cisterny na hranici životnosti vesměs s propadlým technickým osvědčením, které je třeba pro zachování akceschopnosti sborů v co nejkratší době obnovit, ale i technika z přelomu 80. a 90. let nesplňuje požadavky moderních hasičských sborů. Marketingovou studií SICAR je prokázáno, že podvozky těchto vozidel mají věsměs nízký projezd kilometrů a mohou sborům sloužit ještě desítky let. V současné době jsou obcím a městům nabízena nová kompletní vozidla zahraniční výroby, v ceně 4 až 10 miliónů Kč za kus. Předpokládaná cena nově vyvinutého výrobku včetně montáže na šasi T-815 je pouze cca 800 tis. Kč. Celkovou možnou úsporu navrhovaného řešení pro vozidla TATRA T-815 a LIAZ 101 lze při plošné aplikaci v ČR vyčíslit celkovou částkou 7 až 12 miliard Kč!!! Při aplikaci této technologie na dalších 800 zastaralých vozidel AVIA lze získat další úsporu ve výši 2 až 3,5 miliardy Kč. Integrovaná nástavba bude testována na požadavky evropských předpisů pro alternativní vozidla v případě dopravní nehody (čelní, zadní náraz dle EHK č. 29, příp. DIN 1789, převrácení dle EHK č. 66), které vyžadují průkaz dynamické odolnosti nástavby. Plnění těchto norem se aktuálně stává významným pozitivem pro účast vozidla nejen v tuzemských, ale i zahraničních veřejných soutěžích.
|
Title
| - INTEGROVANÁ CISTERNOVÁ NÁSTAVBA HASIČSKÉHO VOZU VYROBENÁ HYBRIDNÍ TECHNOLOGIÍ
- Integrated Tanker Superstructure for Fire Vehicles made by Hybrid Technology (en)
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - ECE 66, DIN EN 1789- alternative materials- polypropylene- tanker trucks- fire vehicles- static and dynamic stiffness- honey comb- sandwitch- hybrid technology (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |