Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - NOVIBRAIL project has following main aims: to evaluate effectiveness of present protections against railway noise and vibration to analyse noise emission at the determinate railway track sections to analyse influence of the ground vibration propagating in ground and its connection with noise emissions to analyse influence of rail acoustic roughness to noise emissions radiation of rolling stock to evaluate relations between the technical specification for interoperability (TSI) relating to the subsystems rolling stock - noise and infrastructure of the trans-European conventional rail system to evaluate possibility of use a simulation of rolling stock noise quality to evaluate possibility, design and verify a technology for rust scale off from running rail surface to prepare an economical costs analysis for vehicles homologation with influence of TSI, ENs, ISO and other standards (en)
- Cílem projektu NOVIBRAIL je: - analyzovat vliv vibrací, které se šíří zemí a jejich souvislost s emisemi hluku, - analyzovat vliv akustické drsnosti jízdní plochy koleje na vyzařované emise hluku vozidel, - vyhodnotit efektivitu současných protihlukových a protivibračních opatření, - analyzovat hlukové emise na určených úsecích tratí SŽDC, - posoudit vztahy mezi Technickými specifikacemi pro interoperabilitu (TSI) pro subsystémy vozidla a infrastruktura, - posoudit možnosti využít modelování hlukových vlastností kolejových vozidel, - posoudit možnost, navrhnout a ověřit technologii na odstraňování rzi z pojížděné plochy kolejnice. - vypracovat analýzu ekonomických nákladů na homologaci vozidel vlivem novel TSI, EN ISO a dalších normativů včetně návrhu upravené metodiky měření
|
Title
| - Noise emission and vibration in railway system (en)
- Hlukové emise a vibrace v systému železnice
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - Noise; vibration; railway (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |