The purpose of the project is an optimisation of pavement bearing capacity calculations based on results of FWD (Falling Weight Deflectometer) measurements. The comparison of different software used for bearing capacity evaluation and overlay design will be carried out with selection of the best calculation and it''s incorporation into the software. Systematic monitoring of climate feature influence and pavement condition influence on final deflections and elastic modulus will be carried out at selected road sections. The main result of the project will be technical specification used for measurement and evaluation of pavement bearing capacity with FWD. (en)
Cílem projektu je optimalizace vyhodnocení výsledků měření rázovým zařízením FWD. V rámci řešení bude provedeno srovnání různých softwarů používaných pro vyhodnocení únosnosti vozovky a návrh zesílení vozovky, bude vybrán nejvhodnější způsob výpočtu a provedeno jeho zapracování do softwaru. Na vybraných zkušebních úsecích vozovek bude probíhat systematické sledování vlivu klimatických podmínek a stavu vozovky na výsledné průhyby a stanovené moduly pružnosti. Hlavním výstupem bude technický předpis pro měření a hodnocení únosnosti vozovek pomocí zařízení FWD.