The aim of the project is a design of superior optimized synchronized control of traction rail vehicle with independently rotary wheels and their verification both from viewpoint of mathematical model, simulation, testing of optimized algorithms at the particular experimental vehicle and from viewpoint of usage of these optimized algorithms into control system at low-floor tram 15T by Škoda including large testing of this vehicle with this control. The long-range analysis and the simulation of drive mechanics of traction rail vehicle with independently rotary wheels will be background for accomplishment of the project aims. The design and the testing of algorithms of optimized synchronized control of traction rail vehicle with independently rotary wheels and wide verification with aim of mentioned implementation at vehicle 15T will follow. (en)
2011 – 2012 Teoretický rozbor a matematické simulace mechaniky jízdy trakčního kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly. 2011 – 2013 Návrh a konstrukce experimentálního vozidla, jeho oživování a testy. 2011 – 2012 Návrh algoritmů optimalizovaného řízení trakčního kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly a jejich ověření na matematickém modelu 2012 - 2013 Realizace řídícího systému a implementace optimalizačních algoritmů 2013 Zkoušky experimentálního vozidla a ladění optimalizačních algoritmů při jeho řízení 2014 Implementace optimalizačních algoritmů v řídícím systému vozidla 15T a ověřovací zkoušky těchto algoritmů.