Vhodné pohybové aktivity, respektující věk a stupeň zdravotního poškození mohou výrazně ovlivnit chování a tím i posílit zapojení nevidomích nebo slabozrakých do normálního života. Projekt se soustřeďuje na problematiku výběru a ověření vhodných pohybových aktivit u dětí ve škole i ve volném čase, na zpracování pohybových programů a na posouzení účinnosti těchto programů. Programy budou sestavovány jednak pro školní výuku, jednak pro volný čas. Projekt bude řešen ve spolupráci s Internátní školou pro zrakově postižené J. Ježka v Praze 6 a Internátní školou v Koperníkově ulici v Praze 2.
Výsledkem řešení je ověření možnosti pohybové kultivace dětí a mládeže s různými stupni zrakového oslabení. Při vhodných podmínkách a správném odborném vedení jsou děti s handicapem schopny zvládnout většinu aktivit, které zvládnou děti bez handicapu. (cs)