About: Gender aspects of transitions between educational levels     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Many international and Czech research studies show that the educational system carries a strong gender bias. There is a gender dimension in the mutual relationship between teachers and students, teaching materials, choice of topics and in typicaleducational careers. Educational paths supported by the educational system correspond to the societal ideas about appropriate education for men and women. It is very difficult to realise an individual career path not supported by the educational system.Individuals usually submit to typical, institutionally supported career paths. In the interest of democratisation of education, the educational system should allow individuals to choose such career paths that meet their interests and inclinations.Limitations embedded in schools and their representatives should be minimised. Therefore, it is necessary to analyse the existing mechanisms that contribute to reproducing the typical educational careers. (en)
  • Z řady mezinárodních i českých výzkumů vyplývá, že školský systém vykazuje silné genderové zatížení. Genderový vliv je patrný ve vzájemném vztahu vyučujících a studujících, ve výběru učiva a tvorbě učebních materiálů a v typických vzdělávacích draháchchlapců a dívek. Vzdělávací dráhy podporované školských systémem odpovídají společenským představám o vhodném vzdělání pro ženy a pro muže. Prosazení individuální vzdělávací dráhy, která není školským systémem podporována, je velmi obtížné.Jedinci obvykle rezignují a přijímají typické, institucionálně podporované vzdělávací dráhy. V zájmu demokratizace vzdělávání by měl školský systém jedincům umožňovat volbu takové vzdělávací dráhy, která plně odpovídá jejich zájmům a dispozicím.Omezení založená v instituci školy a v jejích představitelích by měla být minimalizována. Z tohoto důvodu je nezbytná analýza stávajících mechanismů, které zajišťují reprodukci typických vzdělávacích drah pro muže a ženy.
Title
  • Gender aspects of transitions between educational levels (en)
  • Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni
skos:notation
  • LS0315
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • gender, education, educational careers, educational transitions, gender stereotypes in education and science, educational system analysis,career paths (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...okUkonceniPodpory
http://linked.open...okZahajeniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Výzkum mapoval z gender. hlediska volbu vzděl. a pracovní dráhy žen a mužů i očekávání vůči ženám a mužům ze strany školských institucí v několika vzděláv. stupních; uskutečněno 40 rozhovorů s vyučujícími, 115 rozhovorů se stud. a 2648 dotazníků pro žáky (cs)
  • The research has outlined gender-based choice of educational and career building of women and men and the expectations of schools forward them; it included 40 interviews with teachers, 115 ones with students and questionnaire involving 2648 students. (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • gender
  • education
  • educational careers
  • educational system analysis
  • educational transitions
  • gender stereotypes in education and science
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software