Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Česká republika patří v mezinárodním srovnání OECD (dle výzkumu PISA) mezi země s nejsilnější závislostí vzdělávacích výsledků žáků na sociálně-ekonomickém statusu jejich rodiny. Hlavní příčinou této závislosti je raná selekce žáků do výběrových škol, která přispívá k mezigenerační reprodukci vzdělanostních nerovností. Hlavním cílem projektu je zjistit, jak 14-letí žáci a jejich učitelé hodnotí spravedlivost vzdělávacího systému obecně i míru spravedlivosti v přístupu učitelů k různým skupinám žáků. K výzkumu bude použit %22Evropský dotazník zjišťující postoje ke spravedlivosti ve školách%22 pro žáky a pro jejich učitele. Výzkumný vzorek 1000 žáků a 300 učitelů a použití stejné metodologie umožňuje srovnání výsledků s šetřením provedeným v pěti členských státech EU (Belgie, Francie, Velká Británie, Španělsko, Itálie).
- The Czech republic belongs to the countries with the strongest influence of students social background (SES) on outcomes of education, as was revealed by OECD comparative project PISA. The main reason why the influence is so huge is because of early selection of students into different types of schools that reinforces the intergenerational reproduction of educational inequalities. The main purpose of the project is to map the studentsŮ feeling of being treated at school with justice among 14-year-old students, and their judgements about the fairness of the educational system. The teacher questionnaire will emphasize teachersŮ criteria of justice. Research sample will be 1.000 students and 300 teachers. While using the same methodology (%22European Questionnaire on Attitudes Towards Justice in School%22) on a comparable sample it enables us to compare the results with 5 EU countries - Belgium, France, Great Britain, Spain, and Italy. (en)
|
Title
| - Students' feeling of being treated with justice at school among 14-year-old students and teachers' criteria of justice (en)
- Percepce spravedlivosti vzdělávacího systému u žáků 8. ročníku povinné školní docházky a kritéria spravedlivosti jejich učitelů
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - equity conceptions of justice; indicators of equity (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The outcome of the research is represented by the analysis of international data about students and teachers perception of justice obtained through the project. The results were published in 4 publications and presented at 3 conferences(CAPV,APERA,ECER) (en)
- V rámci řešení projektu byla získána a zpracována data o percepci spravedlivosti ve vzdělávání; výsledky byly publikovány ve 4 rozsáhlých studiích a byly rovněž prezentovány na domácí (ČAPV 2006) a dvou mezinárodních konferencích(ECER 2006 a APERA 2006) (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - equity conceptions of justice
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |