Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project will examine uses of qualitative methodology (discourse analysis and collective biography) in research and intervention into bullying and mobbing in tertiary education. The project is conceptually embedded in critical discursive psychology, which assumes interdependence between violence and normative discourses and practices. The project will primarily employ qualitative methodology. To investigate the occurrence and types of bullying and mobbing, it will employ quantitative methodology. The project's principal objective is to extend current knowledge of bullying and mobbing by employing innovative theoretical and methodological approaches. The project will design techniques of uses of qualitative methodology in research and intervention into bullying and mobbing applicable to a variety of social contexts. The main outcomes of the project will consist of articles published in Czech/international journals with IF, Czech/international conference presentations and public lectures. (en)
- Cílem projektu je zkoumat možnosti využití kvalitativní metodologie (diskurzivní analýza a kolektivní biografie) při výzkumu šikany a mobbingu v terciárním vzdělávání a při intervenci proti nim. Projekt se svou orientací řadí do kritické diskurzivní psychologie, která zkoumá procesy utváření psycho-sociální reality v jazyce, přičemž předpokládá provázanost mezi násilím a společenskými diskurzy a praktikami. Při zpracování projektu bude akcentována kvalitativní metodologie, pro zjištění četnosti a forem šikany a mobbingu bude použita kvantitativní metodologie. Výzkumný projekt přinese nové poznatky o šikaně a mobbingu v terciárním vzdělávání a obohatí stávající poznatky o těchto jevech prostřednictvím nových teoretických a metodologických přístupů. Současně navrhne konkrétní postupy uplatnění kvalitativní metodologie při analýze šikany a mobbingu a intervenci proti nim, které budou využitelné v různých sociálních kontextech. Hlavními výstupy projektu budou publikace v zahraničních impaktovaných časopisech, vystoupení na relevantních konferencích a přednášky pro odbornou veřejnost.
|
Title
| - Bullying and Mobbing in Tertiary Education: Qualitative Methodology as a Research and Intervention Tool (en)
- Šikana a mobbing v terciárním vzdělávání: Možnosti kvalitativní metodologie jako výzkumného a intervenčního nástroje
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - bullying; mobbing; tertiary; education; qualitative; methodology; research; intervention; critical; discursive; psychology; discourse; analysis; collective; biography (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The aims of the project has been fullfilled: it expanded the knowledge about mobbing in the academic environment, applied new social theories on the issue of bullying, and explored approaches to qualitative data analysis. Data in the final report is adequate. Results of the project can be applied in the prevention of mobbing. The project outcomes are on high level and with international impact. (en)
- Projekt splnil odborné cíle – rozšířit poznatky o mobbingu v akademickém prostředí, aplikovat nové sociální teorie na problematiku šikany, a současně prozkoumat z metodologického hlediska různé přístupy kvalitativní analýzy dat. Údaje v závěrečné kartě jsou adekvátní. Výsledky projektu je možno aplikovat v prevenci mobbingu. Výstupy projektu jsou kvalitní a s mezinárodním dopadem. (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - bullying
- analysis
- collective
- critical
- discourse
- discursive
- education
- intervention
- methodology
- mobbing
- psychology
- qualitative
- research
- tertiary
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |