Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The subject of the survey is the value of dot-com businesses. The aim of the project is the design of method for valuation of internet businesses and consecutive empirical verification. The particular aims are social networks valuation, startups valuation, valuation in network economics, and valuation of high growth companies and valuation businesses with negative earnings. Methodology is based on extensive analysis of primary resources of income and relative valuation approach and further in design of the new models on math Gnostics and Choquet (fuzzy) integral. Hereinafter the model will be tested on population of dot-com businesses using math Gnostics. The outputs determine the failures of traditional firm based income and relative valuation approaches. The new models are deduced within income approach on costumer based value drivers, ROIC vs. WACC cost of capital, Theoretical Earning per Share, and firm strategy incorporation. In relative approach are designed dot-com valuation multiplies, Gnostics and fuzzy comparison methods and modeling the discounts and premiums. (en)
- Předmětem projektu je hodnota dot-com firem. Hlavním cílem projektu je návrh a empirická verifikaci metodiky ohodnocení firem, jejichž činnost je realizována int. sítí. Vedlejší cíle představují determinující charakteristiky dot-com firemohodnocení sociálních sítí, startupů, high growth a firem s negativními zisky, síťových a multi-business firem. Metodika je založena na extenzivní analýze primárních zdrojů výnosového a porovnávacího přístupu k ohodonocování, v návrhu nových teoretických modelů na bázi gnostiky a s vyutižitím Choquetova integrálu (fuzzy) a následně v empirické verifikaci na souboru dot-com firem metodikou gnostické teorie neurcitých dat. Výstupy výzkumu jsou vymezení selhání tradicních metod (firm based) výnosového a porovnávacího přístupu. Na základě šetření jsou v oblasti výnosového přístupu navrhnuty costumer based generátory hodnoty, ROIC vs WACC náklady na capital, Theoretical Earning Per Share a metoda na pojení na strategii firmy. V porovnávacím přístupu jsou navrzeny dot-com multiplikátory, gnostická a fuzzy metoda komparace firem, diskontů a prémií.
|
Title
| - Valuation of Dot-Com Businesses (en)
- Ohodnocování Dot-Com firem
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - valuation dot-com value startup (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |