About: Typology of Physical Education Teachers depending on their patterns of interaction     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The proposed project can be classified into the category of pedagogical interaction, which aims to clarify the processes of mutual information exchange among participants of the educational process. Following the dissertation of the proposer the project is based on Leary´s theory of interpersonal behaviour, which has been adapted for educational purposes not only abroad, but also in the Czech Republic.The essence of the project is to diagnose interaction patterns of physical education teachers at lower secondary schools and subsequently propose their typology. In this process a complex research strategy will be applied including quantitative and qualitative methods and techniques of data gathering and analysis. It concerns mainly videoanalysis of pedagogical interaction, the questionnaire on teacher interaction (QTI), interviews based on stimulated recall.The expected output of the project is considered to be the analysis of interaction patterns of teachers and the proposal of teachers´ typology (en)
  • Navrhovaný projekt se svým zaměřením řadí do výzkumů pedagogické interakce, které slouží k objasňování procesů vzájemné výměny informací mezi účastníky pedagogického procesu. V návaznosti na disertační práci navrhovatelky projekt vychází z Learyho teorieinterpersonálního chování, která je pro pedagogické účely rozpracovávána nejen v zahraničí, ale i u nás. Podstatou navrhovaného projektu je diagnostikovat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a na základě toho vytvořit jejich typologii. Přitom bude uplatněna komplexnější výzkumná strategie zahrnující kvantitativní a kvalitativní metody a techniky sběru a analýzy dat. Jedná se zejména o videoanalýzu pedagogické interakce, dotazník interakčního stylu učitele (QTI), rozhovory nazákladě stimulovaného vybavování. Předpokládaný přínos projektu spočívá v analýze interakčních vzorců učitelů a ve vytvoření typologie učitelů, dále v posouzení předností a limitů navrhované výzkumné strategie. Praktický přínos projektu spočívá v
Title
  • Typology of Physical Education Teachers depending on their patterns of interaction (en)
  • Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
skos:notation
  • GP406/08/P252
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • typology; interaction; patterns of interaction; interaction style of teacher; physical education (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • The project focused on developing a typology of physical education teachers on the basis of interaction patterns that they employ in teaching. In the framework of the project, the following aims were pursued: a) to diagnose interaction patterns of lower-secondary physical education teachers using the QTI questionnaire; b) to carry out an analysis of these interaction patterns using video recordin (en)
  • Grantový projekt se zabýval řešením typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců. V rámci jeho řešení byly stanoveny následující cíle: a) diagnostikovat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ pomocí dotazníku QTI; b) provést analýzu interakčních vzorců na základě videozáznamu, na němž je zachycena interakce učitel-žáci v hodinách tělesné výc (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • typology
  • interaction
  • interaction style of teacher
  • patterns of interaction
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software