Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The researched is based on the current situation, where any complex methodology of evaluation of information technology literacy in relation to university teaching of a wide spectrum of subjects related to information technology (both at the entry and a graduate levels) has not as yet been developed. The currently used methods of evaluation deal with this problematic only partially (they typically deal only with isolated aspects of IT, proposed solutions tend to be too much dependent on the use of specific applications, or are not systemically integrated /the relationship between the general IT literacy and the results of these tests is not clear/ , are purely technical solutions without taking into account adequate pedagogical approaches, and so on). What is more, because of the need to supply Czech schools with quality educated teachers in the area of IT, it is vitally important that the IT literacy includes pedagogical competence as well. (en)
- Soudobé technologie vytvářející otevřený globální informační a komunikační prostor vystavují učitele do nové pozice, pro níž by též měli být nově připravováni. Způsobilost využívat informační a komunikační technologie a realizovat informační výchovu se stává jedním z podstatných úkolů přípravy učitelů i předpokladů pro výkon učitelského povolání. Navrhovaný projekt si v souvislosti s uplatňováním Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVz) klade za cíl rozkrýt vývoj, posuny a tendence v problematice dosahování informační gramotnosti ve vysokoškolské přípravě studentů učitelství. Projekt předpokládá realizaci v těchto bodech: 1) Stanovení úrovně informační gramotnosti v signifikantních oblastech IT. 2) Výzkum adekvátní metodiky evaluace v kritériích vstupních/výstupních kompetencí. 3) Vývoj a ověření evaluačního aparátu (prostředí) pro výzkum vývoje (stavu, posuvů) v oblasti obecné informační a profesně funkční gramotnosti.
|
Title
| - The analysis of information technology literacy of students of teacher education and the methodology of evaluation of achieved standards (en)
- Analýza informační gramotnosti VŠ studentů učitelství a metodika evaluace jejich výstupní úrovně
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Projekt %22Analýza informační gramotnosti VŠ studentů učitelství a metodika evaluace jejich výstupní úrovně%22 znamenal pro řešitelské pracoviště umožnění významným způsobem rozkrýt širší souvislosti problematiky testování uživatelské informační gramotnosti (cs)
- Project %22The analysis of information technology literacy of students of teacher education and the methodology of evaluation of achieved standards%22 was a great oportunity for our team of researchers to explore the field of study of testing of structure of (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |