Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Educational process in field of special education is not focused only on a child with special educational needs. Due to progress in medicine, population of adults with learning difficulties is steadily growing. Meanwhile attitudes towards handicap asresult of structure of society rather then a result of persons deficits. However, historically and culturally deeply rooted societal perception of a person with handicap a person who needs to bee looked after in segregative environment is one of the mainbarrier of inclusion. Education of personnel working with people with learning difficulties based on new paradigm is seen as crucial aspect of inclusion. Aim of the project is to develop, assess and implement training material, which is based onprincipals of adult education. Trget group of the training material is personnel working in sphere of learning difficulties same as general public. Proposed project follows results of project Socrates/Integer. (en)
- Edukační proces v oblasti speciálního vzdělávání přestává být zaměřený výlučně na dítě se zdravotním postižením. S pokrokem v medicíně dochází ve vyspělých zemích k nárůstu počtu osob s mentálním postižením. Zároveň se mění pohled a přístupy k handicapujako na výsledek strukturování společnosti, spíše než deficitů na straně jedince. Historicky a kulturně hluboce zakořeněné předsudky společnosti o jedinci s mentálním postižením jako člověka vyžadujícího péči v segregovaném prostředí brání inkluzi taktopostižených osob do širší společnosti. Jedním z prostředků dosažení pozitivních změn směrem k inkluzi osob s mentálním postižením je vzdělávání pedagogických pracovníků postavené na sociálním paradigmatu handicapu. Cílem navrhovaného projektu jevytvořit, pilotním šetřením ověřit a implementovat didaktický materiál vycházející z principů vzdělávání dospělých. Didaktický materiál obsahově navazuje na projekt Socrates/Integer and ODL Inclusive. Bude určen jak odborníkům v oblasti vzdělávání
|
Title
| - Mental retardation - changing perspectives, development and assessment of training material (en)
- Mentální retardace - změna perspektiv. Vytvoření a pilotní ověření didaktického materiálu
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The project was focused on development, adaptation and implementation of Elearning course for teacher training. The course consists of modules with illustrative materials, joint working space, self-tests, individual contributions and tutor's feedback. Th (en)
- Grantový projekt řešil tvorbu, adaptaci a implementaci Elearningového kursu pro vzdělávání pedagogů v oblasti inkluzívního edukačního prostředí. Kurs obsahuje moduly s ilustrativními materiály, společné pracovní prostředí, testy hodnocené automaticky, in (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |