About: Monitoring of new technologies-efficiency for the improvement of road-serviceability from the point of view of cracking creation     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The road construction, as any other building construction, is exposed to degradation from its very beginning. The deterioration of the state is given by the change of particular functional parameters, which define its usability, designated in the road terminology as serviceability. The thesis dealt with the phenomenon of crack-creation, which are considered as a common failure of roads. The crack itself has not the same negative influence on the road traffic safety as for example the reduction of skidresistance, but it advises the initiating process of deterioration leading in case of maintenance neglect to later high investment of funds. The creation of cracks allows the water to intrude into the base courses, what causes their deterioration. In theframe of theses it was carried out the verification of new technology applied against crack copying from the base courses upwards by the application of bituminous membranes both in laboratory conditions and in situ. It was given an overlie of other new (en)
  • Konstrukce vozovky, stejně jako každá jiná stavební konstrukce, prochází od svého vzniku procesem degradace. Zhoršování stavu vozovky se projevuje ve změně jednotlivých funkčních parametrů, které definují její použitelnost označovanou v silničním názvosloví jako provozní způsobilost. Disertační práce se zabývala problematikou častého druhu porušení vozovky - trhlinami. Samotná trhlina ve vozovce nemá stejně negativní vliv na bezpečnost silničního provozu jako je např.ztráta drsnosti, ale signalizuje počátek procesu poškozování, který při neprovedení vhodné údržby rapidně vede k havarijnímu stavu vozovky a velkým finančním nákladům na opravu. Vznik trhlin v konstrukci vozovky vede k průniku vody do spodních vrstev k jejich porušování až ke snížení provozní způsobilosti. V rámci disertační práce bylo provedeno ověření nové technologie proti kopírování trhlin ze spodních vrstev vozovky na její povrch pomocí asfaltových membrán, jak v laboratorních podmínkách, tak při praktické aplikaci
Title
  • Monitoring of new technologies-efficiency for the improvement of road-serviceability from the point of view of cracking creation (en)
  • Sledování účinnosti nových technologií pro zlepšení provozní způsobilosti vozovek z hlediska trhlin
skos:notation
  • GP103/05/P128
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • Pavement degradation; cracks; reflective crack; asphalt membrane (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • The project continues in one of the issues solved in the frame of the author's thesis, which was dealing with the evaluation of the suitability of new technologies for the elimination of cracks on the in service-pavements. Further attention was devoted t (en)
  • Projekt navázal na část problematiky řešené v rámci disertační práce, která spočívala ve vyhodnocení účinnosti nových technologií pro eliminaci trhlin ve vozovkách přímo v terénu na již provedených úsecích vozovek. Dále byla věnována pozornost výskytu re (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • cracks
  • reflective crack
  • Pavement degradation
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 39 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software