Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The wind load combined with the moving load acting upon the bridges or their load-bearing parts is a serious problem in the light of ever growing requirements; longer spans, lighter structures and higher resistance. The joint research project between will be focused on the theoretical development and computational methods applied on the prismatic structures under the action of stochastic moving load in the combination with the wind. The solution of the problem will combine the experimental research on the problem oriented models carried out in the boundary wind tunnel. This will prepare the realistic input for the numerical simulation of bridge deck aerodynamic coefficients used in flow-structure interaction problems. Due to the motion-dependent nature of the aerodynamic lift force and pitching moment, the vehicle bridge interaction equations are coupled and non-stationary, in which numerical intensive computations are required to perform updating and factorization of system matrices at each time step in dynamic response analysis. (en)
- Zatížení větrem v kombinaci s pohybujícím se zatížením, která působí na mostech nebo jejich nosných částech je vážným problémem s ohledem na stále rostoucí požadavky; delší rozpětí, lehčí konstrukce a vyšší odolnost. Společný výzkumný projekt bude zaměřen na teoretický vývoj a výpočetní metody aplikované na prismatických nosníkových konstrukcích, na které působí náhodného zatížení pohybujících se vozidel v kombinaci s větrem. Řešení problému se bude opírat o experimentální výzkum na problémově orientovaných modelech prováděných v aerodynamickém tunelu s mezní atmosférickou vrstvou, který vytvoří reálný základ pro numerické simulace aerodynamických koeficientů nutných ke stanovení interakce mezi konstrukcí a větrem. Vzhledem k povaze těchto koeficientů vztlaku a aerodynamického momentu, jsou výsledné rovnice charakterizující interakci mezi vozidlem a konstrukcí vázané a nestacionární a jejich řešení vyžaduje intenzivní numerické procedury, které faktorizuje a aktualizuje systémové matice v každém časovém kroku dynamické analýzy.
|
Title
| - Stochastic vibration of beam structures due to moving random loads and wind actions. (en)
- Náhodné kmitání prutových konstrukcí způsobené kombinací pohyblivého zatížení a větru.
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - aerodynamics, aeroelasticity, self-induced vibration, stochastic stability, wind load, moving random load, numerical simulation. (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - aerodynamics
- aeroelasticity
- moving random load
- self-induced vibration
- stochastic stability
- wind load
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |