Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The research will focus on getting deeper understanding of the relationships between formal characteristics of problems and the procedures pupils use for their solution. The goal is to get a deep insight into the phenomena of teaching and learning mathematics.Team will focus on:1. Development of the theory of problem solving and problem posing:- use of important basic problem solving strategies (generalization and concretization, analogy, repassage, omission of a condition, etc.)- conception of the investigative approach to the solution of problems and to penetration to mathematical situation (e.g. the trial-error strategy, trial verification rectification strategy, systematic experimenting etc.)- use of the method of generated problems2. Construction of clusters of problems whose solution requires the use of the above described strategies and procedures and which develop pupils ability to solve some types of mathematical problems.3. Testing of the clusters of problems in school practice.4. Evaluation and rectification of the theory on the basis of the acquired results. (en)
- Výzkum řešený v rámci projektu, bude zaměřen na hlubší porozumění vztahům mezi formálními charakteristikami problémů a postupy, které žáci použijí při jejich řešení. Cílem je získat hluboký vhled do jevů učení a učení se matematice. Hlavními směry, na které se řešitelský tým zaměří, budou:1.Rozvinutí teorie řešení problémů a jejich tvorby především v těchto oblastech:a)využívání důležitých základních strategií řešení problémů (zobecnění a konkretizace, analogie, cesta zpět, vypuštění podmínky, atd.) b)vytváření představy výzkumného přístupu k řešení problémů a k pronikání do matematických situací (např. strategie pokus-omyl, pokus ověření korekce, systematické experimentování atd.) c)využívání metody generovaných problémů, tj. metody konstrukce hroznů problémů 2. Vytvoření série problémů, k jejichž řešení je vhodné využívat výše uvedené strategie a postupy a pomocí nichž chceme rozvinout schopnost studentů řešit některé typy matematických problémů. 3. Ověření série problémů ve školské praxi. 4. Vyhodnocení a korekce teorie na základě získaných výsledků.
|
Title
| - Development of culture of problem solving in mathematics in Czech schools (en)
- Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - strategies of problem solving method of generating problems investigative approach to problem solving (en)
|
http://linked.open...neniPrubehuReseni
| - Deferred Final Report (en)
- Odložená závěrečná zpráva (cs)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |