Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project focuses on the recognition of differences in the social reproduction of ethnic minorities (specifically their educational aspirations and strategies) in majority society and its educational system, which (only) gradually cope with the growth of ethnic diversity brought about by growing immigration and the emancipation of disadvantaged groups. On the basis of research into the everyday lives of children at basic schools and through interviews with relevant social actors (parents, pedagogical assistants, community representatives and non-governmental organizations), the aim is to determine how children from selected ethnic groups integrate (or not) into their school environments and in what context ethnicity is constructed and accentuated in the classroom. We also take age and gender into consideration. Moreover, since all of these issues significantly relate to the childrens family backgrounds, the research examines their families, in particular, the interaction between parents and the school environment and to the unintended consequences of all these processes. (en)
- Projekt je zaměřen na poznání rozdílů v sociální reprodukci etnických menšin (konkrétně jejich vzdělanostních aspirací a strategií a jejich efektivnosti) v prostředí společnosti a jejího vzdělávacího systému, jež se jen postupně vyrovnávají s růstem etnické různorodosti dané sílící imigrací a emancipací znevýhodněných skupin. Na základě výzkumu každodenního života dětí v základních školách a skrze rozhovory s aktéry (rodiče, pedagogičtí pracovníci, reprezentanti komunit a neziskových organizací) jde o to porozumět tomu, jak se s touto rostoucí etnickou diferenciací vyrovnávají školy jako instituce, jak se děti z vybraných etnických skupin začleňují do školního prostředí a v jakých kontextech se ve školních třídách zvýznamňuje a je formována etnicita (s přihlédnutím na věk a gender dětí). Protože tyto otázky významně souvisí s rodinným zázemím dětí, věnuje se výzkum i jejich rodinám a je sledována interakce mezi rodinou a školním prostředím, ale i nezamýšleným důsledkům všech těchto procesů.
|
Title
| - Educational Strategies of Migrants and Ethnic Minority Youth (en)
- Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - education migration ethnic minorities Vietnamese Ukrainians Roma educational aspirations educational strategies migration strategies (en)
|
http://linked.open...neniPrubehuReseni
| - Deferred Final Report (en)
- Odložená závěrečná zpráva (cs)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |