About: Control and Parameter Identification of AC Electric Drives under Critical Operating Conditions     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The aim of this project is to explore new directions in diagnostics, control and parameter identification strategies of ac electric drives under critical operating conditions. Main attention will be paid to sensorless drive control and estimation in standstill and low speeds. We propose to explore suitability of methods from Bayesian identification and stochastic control in this area. High quality stochastic model will be developed as well as a new sophisticated simulator for testing of the control methods. The main concern will be with modeling of disturbances from existing deterministic models and their statistical properties. Existing methods will be interpreted as approximations of general theoretical methods; finding a closer approximation will then yield improvements of existing methods. Application of advanced theoretical solutions will reveal closer understanding of the problem and prepare background for further research. The results of this project will be applicable for: 1) improved reliability and safety of modern drives via smart drive diagnostics, and 2) improved efficiency, reliability and cheaper manufacturing cost of drives via robust and adaptive control allowing precise operation of the drive with reduced number of sensors. (en)
  • Cílem projektu je výzkum nových směrů v metodách diagnostiky, řízení a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech. Hlavní pozornost bude věnována bezsenzorovému řízení a identifikaci parametrů pohonu v nulových a malých otáčkách. Navrhujeme prozkoumat vhodnost teorií Bayesovské identifikace a stochastického řízení v této oblasti. Bude vyvinut kvalitní stochastick‎ý model pohonu a sofistikovaný‎ simulátor pro testování zkoumaných metod řízení a estimace. Hlavním předmětem modelování budou odchylky reálných systémů od existujících deterministick‎ých modelů a jejich statistické vlastnosti. Metody řízení pohonů budou interpretovány jako aproximace zmíněných teorií a budou navrženy přesnější aproximace, jejichž implementací vzniknou nové kvalitnější metody řízení. Nejobecnější teoretické metody budou použity pro lepší pochopení problému a jako příprava budoucích směrů vý‎zkumu v dané oblasti. Výsledky tohoto výzkumu budou využitelné a přinesou: 1) vyšší spolehlivost a bezpečnost moderních pohonů díky inteligentní diagnostice, 2) zlepšenou účinnost, spolehlivost a nižší výrobní náklady pohonu díky robustnímu a adaptivnímu řízení umožňujícímu kvalitní provoz pohonu s redukovaným počtem senzorů.
Title
  • Control and Parameter Identification of AC Electric Drives under Critical Operating Conditions (en)
  • Regulace a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech
skos:notation
  • GAP102/11/0437
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • electric drive power electronics mathematical modelling control theory system identification theory digital signal processing (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Hlavními přínos projektu jsou nové algoritmy pro v oblasti adaptivního řízení elektrických pohonů a mají dopad na zlepšení parametrů. Výsledky odpovídají záměru projektu a novost je potvrzena publikacemi v časopisech s vyšším impaktem a mnoha konferencích. Význam lze vidět v průmyslu v aplikacích jako automobilový průmysl a autonomní roboti. (cs)
  • The main benefits of the project are new algorithms in adaptive control of electrical drivers and have an impact on improving the parameters. The results correspond to the project goals and newness is confirmed by publications in journals with higher impact and many conferences. The importance can be seen in the industry in applications such as automotive and autonomous robots. (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software