Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Thinking about the benefits of physical education or of motor activities, in general, is very often discussed topic. The benefits are usually proved by exact data from the health and fitness area, rarely by so called motor competence or social competence. The level of motor and social competence depend on the degree of mental retardation. But intensive intervention probably can improve the level of motor / social competence, secondarily - the features of ' independent living ' (see enclosed references and SOI research in 1995). The proposed project is based on experimental comparison of groups of youngsters with mental retardation. The main aim : to find out the influence of intervention program ( SO - sports vers. Arts - Craft) on motor competence and social behaviour of mentally retarded people during two years. To compare the Czech results with the data of some European countries. (en)
- Úvahy o obecné prospěšnosti tělesné výchovy či pohybových aktivit jsou často diskutované téma. Prospěšnost se obvykle dokazuje na exaktních datech z oblasti zdraví či zdatnosti, zřídka na ukazatelích tzv. motorické kompetence souvisí se stupněm mentálního postižení. Avšak intenzivní intervenční program může jejich úroveň zlepšit a sekundárně pak i kvalitu ´nezávislého života´ (srv. literaturu a výsledky výzkumu 1995). Navrhovaný projekt je založen na experimentálním srovnání skupin mládeže s mentální retardací.Hlavní cíle: zjistit vztah intervenčních programů (Speciální olympiády - sport versus umělecko rukodělný) a motorické a sociální kompetence u mentálně postižených mladistvých během dvou let, srovnat výsledky z České republiky s daty některých zemí v Evropě, navrhnout programy pro zlepšení kvality ´nezávislého života´.
|
Title
| - Special Olympics (Sports) and other Activities as a Mean of ´Independent Living ´ of mentally retarded Youngsters (en)
- Speciální olympiády (sport) a jiné aktivity jako prostředek ´nezávislého života´mentálně retardované mládeže
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Výzkum ukázal, že tři typy intervenčních programů (základní, umělecko-rukodělný, sportovní), které byly použity u dětí s mentálním handicapem v různé míře a odlišným způsobem přispívají ke zlepšení kvality života zejména k posílení jejich samostatnosti a (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |