Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project presents stage of a longitudinal research following several classes throughout their obligatory schooling. It covers a period starting in the middle of the sixth grade. The method of qualitative analysis of the behaviour of school life actorsis utilised in complement with data from selected standard educational and psychological diagnostics. The research deals with the complex influence of schooling on the psychological development. Both, the explicit requirements as well as the hidden curr iculum are considered. In the cognitive domain, the effects and mechanisms of the elementary school subjects ´ influence are analyzed. Reading, writing, counting and other subjects are understood as a cultural challenge, having a substantial relevance for the evocation and structuring of psychological development process. In a similar way, schooling influences the socioaffective domain of child ´s life and identity development. The processes of ´becoming a pupil ´ from the beginning of school days are (en)
- Projekt tvoří druhou část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 3. do poloviny 6.třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života konfrontuje ji s vybranými údaji ze standardních postupů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky), tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtení,psaní,počítání a prvouka a později i další předměty se sledují především jako kulturní výzva, mající zásadní význam pro evokaci a strukturaci procesů psychického vývoje. Podobně zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Původní procesy ´stávání se žákem´ z počátečních let školní docházky zde budou sledovány ve svém dalším v
|
Title
| - Pupil in the changing conditions of contemporary school (en)
- Žák v měnících se podmínkách současné školy
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - V českém odborném pedagogicko-psychologickém písemnictví představuje projekt jedinečný pokus propojit etnografický (kvalitativní) a kvantitativní výzkumný přístup, navíc longitudinální perspektivě. Výrazným rysem projektu je jeho invenční bohatost a orig (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |