About: Pupil in the changing conditions of contemporary school     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The project presents stage of a longitudinal research following several classes throughout their obligatory schooling. It covers a period starting in the middle of the sixth grade. The method of qualitative analysis of the behaviour of school life actorsis utilised in complement with data from selected standard educational and psychological diagnostics. The research deals with the complex influence of schooling on the psychological development. Both, the explicit requirements as well as the hidden curr iculum are considered. In the cognitive domain, the effects and mechanisms of the elementary school subjects ´ influence are analyzed. Reading, writing, counting and other subjects are understood as a cultural challenge, having a substantial relevance for the evocation and structuring of psychological development process. In a similar way, schooling influences the socioaffective domain of child ´s life and identity development. The processes of ´becoming a pupil ´ from the beginning of school days are (en)
  • Projekt tvoří druhou část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 3. do poloviny 6.třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života konfrontuje ji s vybranými údaji ze standardních postupů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky), tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtení,psaní,počítání a prvouka a později i další předměty se sledují především jako kulturní výzva, mající zásadní význam pro evokaci a strukturaci procesů psychického vývoje. Podobně zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Původní procesy ´stávání se žákem´ z počátečních let školní docházky zde budou sledovány ve svém dalším v
Title
  • Pupil in the changing conditions of contemporary school (en)
  • Žák v měnících se podmínkách současné školy
skos:notation
  • GA406/97/0870
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • V českém odborném pedagogicko-psychologickém písemnictví představuje projekt jedinečný pokus propojit etnografický (kvalitativní) a kvantitativní výzkumný přístup, navíc longitudinální perspektivě. Výrazným rysem projektu je jeho invenční bohatost a orig (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software