Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The submitted project is an attempt at an analysis of selected problems of relationship between health and personality for elementary school teachers (women). The pedagogical activity is source of specific long-term stress. The impact of stress on the quality of education and on the teachers´ health represents serious problem: especially teachers´ burnout is problem of increasing concern. In the Czech Republic, there are prevailing proportion of women among teachers. Among teachers - women , the influence of professional stress is combined and accumulated with influence of family stress. The frame of reference of submitted project is the health psychology. The health psychology represents a modern conception integrating on the new level finding from several scientific disciplines. The aim of submitted project is to analyse stressing factors both professional and non-professional, to analyse impact of stress on the well-being and health, and to study stress-buffering factors, namely personality traits (en)
- Výkon učitelské profese přináší spexifickou dlouhodobou zátěž, která může vyústit v poruchy zdraví. V současné době je v centru pozornosti tzv. %22burnout syndrom%22: emoční vyprahlost, ztráta smyslu pro osobní zaujatí pracovní činnosti, vystupňovaná nespokojenost. V našich podmínkách vykonávají učitelskou profesi na základních školách především ženy: u nich dochází ke kumulaci pracovní zátěže se zátěží mimopracovní. Domníváme se, že tuto problematiku je nutno řešit v celém komplexu vlivů, které působí na prožívání a důsledky zátěže. Vztahovým rámcem projektu je psychologie zdraví, která integruje psychologické poznatky o zdraví: s důrazem na aktivitu a odpovědnost člověka se dostává do centra zájmu osobnosti a aktivní uchování zdraví. Cílem projektu na konkrétní úrovni je analyzovat u učitelek základních škol stresující faktory profesí i mimoprofesní, analyzovat jejich vliv na zdraví, sledovat faktory, které působí proti vlivu stresu, a to zejména v oblasti základních osobnostních charakteristik. Tyto vz
|
Title
| - Personality and health: The influence of personality on stress effect for elementary school teachers (en)
- Osobnost a zdraví: Osobnostní vlivy působící proti účinkům stresu a zátěže u učitelek základních škol
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Získané výsledky obohacují psychologickou teorii zvládání zátěže obecně, specificky pak ve vztahu k pedagogické profesi. Jde zejména o percepci a hodnocení zátěže a důsledky pro výkon jedince. Byly zjištěny významné vztahy mezi charakteristikami osobnost (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |