About: Teachers in the late phase of their career     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The project is focused on the issues concerning the professional activity of the teachers in the late phase of their career. The age structure of teachers in all economically advanced countries (incl. CR) is changing and the proportion of teachers of higher age groups is growing. The presumption is that a teacher in the late phase of his/her career is the most experienced one, but the natural changes in psyche due to one's growing older, changes in interpersonal relations and in the social status andsocial role are reflected in the manner of the pursuit of the profession. The aim of the project is to identify the main circumstances of the professional activity of man/woman teachers at basic schools in the late phase of their career (teachers with more than 20 years of practical experience). The goal of the research project will be to describe the psychological, educational and social aspects of the professional life of teachers in the late phase of their career and to indicate the circumstances (en)
  • Projekt je  zaměřen na problematiku profesního působení učitelů v pozdní fázi jejich kariéry. Věková struktura učitelstva se ve všech ekonomicky vyspělých zemích mění a zvyšuje se podíl učitelů vyšších věkových kategorií. To je i případ ČR. Předpokládá se, že učitel nacházející se v pozdní fázi kariéry, je nejzkušenější, do způsobu vykonávání profese se však promítají přirozené změny psychiky vlivem stárnutí, změny v interpersonálních vztazích a v sociálním postavení a roli. Záměrem projektu je poznat hlavní okolnosti profesního fungování učitelů/učitelek základních škol v pozdní fázi jejich kariéry (učitelé /učitelky s více jak 20-letou praxí, nad 50 let věku). Cílem výzkumného projektu bude popsat psychologické, pedagogické i některé sociologické aspekty profesionálního působení učitelů v pozdní fázi kariéry a naznačit okolnosti a možnosti rozvoje a využívání jejich pedagogického i osobnostního potenciálu pro rozvoj školy. Pro řešení projektu využijeme kombinaci kvantitativních a kvalitativních
Title
  • Teachers in the late phase of their career (en)
  • Učitelé v pozdní fázi kariéry
skos:notation
  • GA406/08/0176
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • teacher; career; in service teacher training (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • The project improved the theoretical and empirical understanding of the work of teachers aged over 50 in basic schools. Both quantitative and qualitative research methods were used to achieve the aims. In the first stage of the investigation the team of researchers gathered and organised information from Czech and foreign literature and using focus groups with junior and senior teachers they iden (en)
  • Projekt v souladu se svými cíli přispěl k teoretickému a empirickému poznání práce učitelů ve věku nad 50 let v základních školách. K naplnění cílů byly využity kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody. Řešitelský tým v 1. fázi šetření analyzoval a systematicky uspořádal řadu informací z tuzemské i zahraniční odborné literatury vztahujících se ke sledované problematic (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • teacher
  • career
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 39 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software