Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - We will write a monograph School-children games: a psychologist's point of view; but on ethnographic basis; classifying, describing and analyzing a collection of games. Our collection contains 78 student seminary samplings, gathered in 1995-2001 in classes (21 games in average) of 1st - 9th grade (pupils' age 6-15 years). Social (nonindividual) and traditional (nonartificial) games were described in structural elements: name; players - participants; physical - temporal setting; equipment; logical vs. empirical course; rules and points of controversy; variants; similar games; game's idea, wit or appeal. The book will contain a catalogue of games; structure following the classification of I. and P. Opie: chasing, catching, seeking, hunting, racing,dueling, exerting, daring, guessing, acting, pretending; indexed by agón, alea, mimicry and ilinx - R. Caillois. The analytical part will contain correlation of structural elements and a discussion of classic problems: classification, definition, (en)
- Vypracujeme monografii Hry školních dětí: psychologický pohled, ale na etnografické bázi sbírky her. Ta vznikla na základě námi vedených seminárních prací v letech 1995-2001; studenti každý rok vstupovali do 1. až 9. ročníku základní školy a sbírali hry sociální (vs. individuální) a tradiční a tradované (vs. umělé), tj. herní folklór (celkem 78 tříd, průměr 21 her). Hry byly popsány ve strukturálních elementech: jméno; hráči a další účastníci; hřiště a čas; pomůcky; průběh logický a empirický; pravidla a sporná místa; strategie; varianty; podobné hry; idea, vtip, appeal hry. Kniha bude mít 2 hlavní části. V první katalog všech her, uspořádaný podle oxfordského klíče manželů Opieových (chasing, catching, seeking, hunting, racing, dueling, exerting, daring, guessing, acting, pretending); hry budou popsány dle strukturálních elementů a označkovány dle Cailloisových kategorií agón, alea, mimikry, ilinx. Ve druhé analýza korelací uvnitř sbírky a poté teoretická diskuse klasických otázek: klasifikace,
|
Title
| - School-children Games (en)
- Hry školních dětí
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - game; school-age; child development; developmental psychology (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Každý den se děti na celém světě věnují také dětským hrám (games vs. play), těm folklórním, hraným spontánně v dětském kolektivu, mezi dětmi tradovaným a hrami nazývaným. Pokud není popis, sbírání a studium dětských her v akademické obci podceňované, je (cs)
- Daily children around the world engage in playing games, their folk games, played spontaneously, transmitted and named as games among themselves. The monograph, as the result and the target of the project, presents an original collection of more than 160 (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - game
- child development
- school-age
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |