Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The research project is aimed at the study of qualitative aspects of CLIL (Content and Language Integrated Learning). CLIL lies on the boundary between research in mathematics education, applied linguistics, and psychology. It is an innovative approach to learning representing a new trend in education. The research will focus on the influence of learning in a foreign language on the development of cognitive processes, especially with regards to (a) diagnostics of possible emotional barriers related to the use of CLIL and their analysis, (b) the study of changes in teachers and students' competences in CLIL, (c) the proposal of suitable teaching strategies, and their trying and testing. Attention will be paid to the interaction of the three languages: Czech as the mother tongue (L1), English as a foreign language (L2) and the language of mathematics (L3). From the psychological point of view, two levels of knowledge can be exemplified in the project: On a more general level, our knowledge of the way (en)
- Tématem výzkumného projektu je studium kvalitativních aspektů CLIL (Content and Language Integrated Learning - integrace jazykové a odborné výuky). CLIL leží na hranici mezi výzkumem v didaktice matematiky, aplikované lingvistice a psychologii. Je to inovační vzdělávací přístup, který představuje jednu z významných kurikulárních inovací ve vyučování. Výzkum bude zaměřen na zkoumání vlivů, které má učení v cizím jazyce na rozvoj poznávacích procesů, a to zejména na (a) diagnostiku a analýzu emočních bariér, které s sebou CLIL přináší, (b) diagnostiku změn v kompetencích učitele a žáka při CLIL, (c) studium odpovídajících aktivizujících forem výuky. Hlavní pozornost bude věnována interakci tří jazyků při formování poznávacích procesů: češtiny jako mateřského jazyka (L1), angličtiny jako cizího jazyka (L2) a jazyka matematiky (L3). V navrhovaném projektu jde z psychologického hlediska o dvě úrovně zkoumání: Na obecnější úrovni bychom měli dosáhnout prohloubení poznání způsobu, jakým řeč ovlivňuje
|
Title
| - Language Forms and Their Impact on the Cognitive Processes Devepopment (en)
- Různé podoby jazyka a jejich vliv na formování poznávacích procesů
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Projekt byl součástí dlouhodobého výzkumu aspektů výuky v cizím jazyce pro různý věk žáků, na různých stupních a typech škol. Předmětem zkoumání byl vztah mezi komunikací a rozvojem myšlení. Získané výsledky ovlivnily poznání v oblasti didaktiky cizích j (cs)
- The project was a part of longitudinal research into aspects of teaching through a foreign language (Content and Language Integrated Learning - CLIL) for students of different ages at different levels and types of schools. It was aimed at exploring the r (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |