Description
| - Transofrmace společnosti klade nové požadavky i na profil a vlastnosti učitele. Očekáváme také změny v podmínkách, motivech a mechanizmech volby profesních a vzdělanostních drah. Navrhovaný projekt nabízí longitudinální komparativní výzkum uchazečů a studentů učitelských fakult a směrů (PedF UK, PedF UJEP, Ústí n.L., FF UK, Praha). Zajímáme se nakonec o problémy a adaptaci mladých učitelů. Především budeme zkoumat procesy změn, rozdílnosti profilu, mínění a postojů studentů v průběhu studia (1., 3. a polední ročník). Chceme studovat také jejich názory na obsah, formy, organizaci a podmínky studia. Budeme rovněž srovnávat změny mezi nastupujícími l. ročníky v letech 1993-1996. Plánované výstupy: výzkumné zprávy, operativní informace a náměty pro potrebyfakult a kateder, metodické nástroje, publikace výsledků v zájmu navázání kooperací mezi školami připravujícími učitele.
|